Äntligen!

Först en liten hälsning från min son;

phojuhytyttgttrddf          n   µm, ,mm ,,.  ,.m,.  m,. bm, bmcfkötiasrttr
.
....
...
-KBGNK  


Japp, han ville också skriva på datorn ;)


Äntligen är det fredag och denna helgen blir det myspys m sonen då maken åker bort!
Kanske skulle man slå sig ner i soffan på lördagseftermiddagen och titta på bröllop!
Jag och Loke orkar förmodligen inte hela cermonin men man måste ju åtminstone se klänningen..
å tiaran/kronan förstås! ;)
Popcornskålen kommer definitivt åka fram!
Det är ju faktiskt inte varje dag som en svensk prinsessa gifter sig och det kommer ju gå till historien
så varför inte bättra på sin historia lite ;)

Annars kommer nog helgen bli rätt lugn.
Blir det bra väder så vet ni vart ni hittar mej. Japp, i rabatterna ;)


VET NI VAD VI GJORDE IGÅRKVÄLL?!?!
Vi testade på att åka gummiring efter en motorbåt!! Å det var så otroligt jäkla roligt!
Jag hade inga planer på att göra det först då jag tyckte det var lite för kallt i vattnet,
men efter att Johan åkt så kunde jag inte låta bli.
Han var så sjukt exalterad efter sitt åk å då var det rätt lätt att övertala mig själv till det också ;)


Loke och jag i båten, vi tog oss en tur i båten innan det var dags att åka gummiring!


Vi fick till såna bra foton på Johan när han åkte gummiring!! *wiiii*


Johan vågade inte zooma med Stefans kamera men ser ni min fula min?! *haha*
(Stefan är våran toppensnälla granne som är ägare och förare av båten)


I vintras, när jag låg på Västerviks sjukhus för att operera bort gallblåsan,
fick jag en scrapbooking m.m-tidning av min man som jag kunde fördriva min tid med att läsa.
Det fanns en stor kortskisstävling med typ 8 olika skisser att välja mellan och genast började det klia i
mina kortmakarfingrar.
Jag skapade 2 kort efter 2 skisser och mailade in dem.
Några veckor senare fick jag ett meddelande om att de ville publicera ett av korten!
Wiihuuuu!!

Här nedan har vi kortet jag vann eller kom två med. De sa att jag, i tidningen, skulle få reda på vilken
placering jag kom på och vad jag vunnit..men det stod aldrig i där..
Jag får väl ta å maila dem, för vinsterna var faktiskt en liten summa pengar!
Å det är ju alltid välkommet! :)
(speciellt nu när diskmaskinshelvetet har pajat!!! *gråter*)


Kortet gjorde jag till en kär vän som fick en liten tös i början av året.
Bäbben kom senare än beräknat därav texten ;)
Stämpeln: märket Tilda, kommer från Panduro.
Det vita bandet kommer från Panduro.
Det rosa har jag köpt på Magnolia.
Papprena är av Magnolias egna papper, likaså blommorna.
Pratbubblan har jag ritat och därefter klippt ut.

"Äntligen" är utstansad med alfabetet Katie skinni mini.



Grenen har jag ritat på enfärgat papper och därefter klippt ut.


Trevlig helg gott folk!!

KRAAAAAAAAAM Petra



Kommentarer
Postat av: Louise

STORT GRATTIS PETRA!! ♥

Vad härligt :) Du måste vara överlycklig för det hade minsann jag varit :) Kortet var underbart så inte undra på att du vann :)

Låter skoj att åka gummiring också..gjort det en gång i mitt liv, eller ja. Rent tekniskt var det faktiskt en banan (?!) jag åkte i Turkiet men det var superkul :)



Tack för din fina kommentar om min lo :) Det värmer :)

Kram!! ♥

2010-06-18 @ 22:03:20
URL: http://louise-pinkscrap.blogspot.com
Postat av: Jenny (Grynet)

Haha, snygg bild på Johan! Den skulle platsa i en resebroschyr :) Ha en mysig helg med lilleman och hälsa familj och bröder så gott. Själv ska jag och de mina ha vårt första tvättäkta barnkalas. Totalt 9 barn + föräldrar som ska äta korv, glasståg och ha fiskdamm. Så får det väl bli en väldans massa ballonger också för det ville den lilla 3-åringen ha! :)



Kram Grynet

2010-06-18 @ 22:05:34
URL: http://blogg.grynet.se
Postat av: Pysselbus

hihi Fler än jag som är gräsänkor alltså... Måste ju säga Grattis!! Men jag är inte alls förvånad för du gör ju sååå flotta saker (med risk för att bli tjatig, men det tar jag i så fall!!!). Du är så grym på att rita! Du borde ju designa egna stämplar ju!!!!



Kortet är för övrigt sjukt snyggt, som vanligt!



Lycka till med rabatterna!! Hoppas du hinner med lite annat pyssel också...



Ha en härlig helg!

Kram

Linda

2010-06-18 @ 22:21:33
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Inga Larsson

Hälsa Loke tillbaka "pskgf...de..hy...byt...prk."

Denna kille ser underbart busig ut!

( Hoppas du förstår Skämtet till de konstiga orden)

Kram// Inga

2010-06-19 @ 08:59:09
URL: http://Gittanspysselsida/bloggspot.com
Postat av: L8

Grattis!!

Blir såååå sugen på att testa att åka gummiring :) Ni ser ut att ha det underbart kul!!

Ha en pysslig helg!

Kramis

2010-06-19 @ 09:55:56
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: Christine Schärfer

Först ett stort Grattis till vinsten! Va roligt och härligt det ser ut. Jag skulle aldrig våga. Sist då, men inte minst en jätte fint, söt kort. Önskar er en fortsatt trevlig dag framför TV och tittar på bröllopet.



Kram

Christine S

ps, hälsa till Loke vad fint han skrev!!

2010-06-19 @ 10:00:30
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: Maritha

Men ett av dom sötaste kort jag sett!!! =0)



Mvh Maritha

2010-06-19 @ 12:35:04
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: kim piggott

Hi Petra,

Wow! You all look as if you are having a most fabulous time thanks for sharing. I hope you are enjoying the wedding and that her dress looks divine! I will look forward to the news later to see it too!

Your card is so totally delicious I love it! No wonder it was chosen so very, very, adorable and gorgeous!

Have a great weekend!

hugs

kim x

2010-06-19 @ 15:01:31
URL: http://kimpiggott.blogspot.com
Postat av: Malin/majamelon

Oj va stor Loke har blivi! Han är ju så söt som man vill äta upp honom!!

Gummiring är ju köng!! =D

Underbart kort oxå! Grattis till vinsten =D Konstigt att du inte har fått svar och självaste vinsten är?

Guuud vad jag har jobbat! Jag har varit helt lealös i kroppen nu när jag varit ledig i 1½ dag...välbehövlig vila kan jag lova efter 6 pass på närmare 70 timmar (7 dagar i rad)...det suger att vara vikarie! Men man kan ju liksom inte säga nej heller för då plockar dom ju in någon annan...jaja på måndag gör jag ett härligt 15 timmars pass igen =)



Ha en fortsatt fin helg vännen!

Kram!

2010-06-19 @ 21:28:51
URL: http://majamelon.blogspot.com
Postat av: Nina

Ser ju tokigt roligt ut att åka gummiring!!

Underbart sött kort - såå välförtjänt en vinst! Hoppas att de skärper till sig lite på Scrapbooking mm. :P

KRAM!

2010-06-19 @ 21:59:28
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Anita

Men åh, så gulligt. Grattis till vinsten! Nu gav du mig faktiskt lite inspiration till ett kort som jag sitter och har kört fast med.

Himmel så skoj det såg ut med gummiringen, vi måste nog införskaffa en sådan till stugan ;-)

~Anita

2010-06-20 @ 09:29:57
URL: http://anitaspyssel.blogspot.com/
Postat av: Muffin

Hälsa Loke tillbaka - näxz'oo ashkare lojoi! :) Vad mycket fint du har bloggat på den dryga vecka jag inte varit här och kikat, babykortet som du vann med är ju heelt ljuvligt! Sköna bilder på er ute på sjön också, det ser härligt ut och lillekillen ser lika glad och go ut som vanligt.

Ha en go söndag, stor KRAM!

2010-06-20 @ 09:52:21
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej skulle du vilja va världens sötaste och rösta på mitt bidrag.

Skulle bli jätteglad



http://www.ellos.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=49792&id=201&action=confirm

2010-06-20 @ 18:54:02
Postat av: Mia

Jag förstod precis vad Loke skrev. =) Jag har inte följt alla bröllopsförberelser men jag är glad att jag satte på tv:n när själva bröllopet var....sååå vackert!



Ser ju superkul ut att åka efter båten!! Fast lite läskigt också. =)



Och grattis till vinsten...vilken plats det än blev. Kortet är supersött!!!



Kram!

2010-06-20 @ 19:52:04
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Carro

Håller med Loke i det han skrev. ;-) Vi är helt överens han och jag. =)



GRATTIS till kortvinsten! =) Inte förvånad alls! Det är ju hur fint som helst.



Härligt med gummiringsrace! Jag har inte vågat doppa tårna ens än. Det är lite för kallt för min del fortfarande. Jag brukar vara en "fisk" i vattnet, dvs mer under än över, men de senaste åren så har jag inte badat så mycket. Kan bero på att jag antingen varit gravid eller ammat så det har inte varit läge lixom. ;-)



Ta för alla goa ord hos mig. Blir så glad! =))))

Kramelikram!

2010-06-21 @ 02:06:52
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Petra

Tjohoooooooo så roligt det ser ut i vattnet och babykortet är fantastiskt fint.

Ha en fortsatt härlig dag.

Massor av Skogstokiga sommarkramar

från mig

2010-06-21 @ 12:02:28
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Kanske är det dax för lille Loke att skaffa sig en blogg, hihihi!! Hälsa tillbaka från mig och ge honom en STOR kram!!



Ser kul ut med Er åktur i ringen. Själv har jag inte ens doppat tårna ännu. Men snart får det banne mig vara dax. För nu är det SOMMAR ÄNTLIGEN!!



Vet inte vad jag ska säga om ditt kort men än SUCK jag blir lika betagen VARJE gång, LOVE!!♥♥



Nu kallar tvättmaskinen att den är klar och då är det förstås mig den ropar på;=D!!



Ha det super vännen och en Trevlig Midsommar om vi inte hörs.

Kram/Gunilla

2010-06-22 @ 12:01:55
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Tesa/Therese

Åh vilka härliga bilder. Lite för kallt i vattnet för min del än så länge. Grattis till publiceringen...inte alls förvånad;)

Kortet är kanonfint!



Ha det gott!!



Kram Tesa

2010-06-22 @ 12:27:13
URL: http://tesapysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0