Julkul med Pion Design

Tjohooooooooooooooooooooooo!

Eller -"ho ho hoooo", kanske man istället skulle säga! Då dagens inlägg kommer bli lite julinspirerat

Nu har det börjat bli kallt ute! Känns faktiskt som rena vinterkylan. 



Hur har ni haft det i helgen? Hoppas bra!! :)
Själv hade jag en bra helg. Kanske aningen sena kvällar (läs: nätter) både i fredags och i lördags vilket förklarar min trötthet idag. Igår vart det heller inte så tidigt. Men ändå tidigare än på länge.
Precis när hösten var på intågande var jag superdupertrött om kvällarna och jag kunde knappt hålla ögonen öppna redan vid 18tiden på kvällen. Vilket resulterade i tidiga nattningar av mej själv!
Men nu har jag visst passerat den värsta tröttheten och börjat tillåta (läs: tvinga) mej själv till att vara vaken längre igen.
Jag blir alltid dödstrött när hösten kommer farande! Den omställningen tar kål på mej och jag blir bara sur å tvär över mörkret och kylan som anländer. Nu tycker jag däremot att det är riktigt mysigt! :)



I lördags spelade vi match. Johan i A-laget där de vann över IFK Norrköping med 16-4.
Jag lirade som vanligt i F-laget då jag inte får spela i A-laget längre eftersom A-laget gick upp i Allsvenskan
i våras och där får inte kvinnfolket vara med å fightas med gubbarna... (Fånigt om ni frågar mej..)
Nåväl.
Vi torskade mot gästande Västervikslaget V8 med 13-7. Jag spelade väl helt ok. Men jag har, under min
förkylningsperiod, lyckats hosta "sönder" en muskel i nederdelen av magen vilket resulterade i en sträckning på samma ställe under matchspelet. Detta var en mindre trevlig upplevelse, men som tur är så försvann det onda bara några sekunder efter varje slag, så det var bara till att bita ihop i de 2 serierna det höll på.

På kvällen bjöd vi ett par vänner på Tacos tillsammans med goda drycker! Det var trevligt :)




I söndags passade Loke å jag på att kratta massa löv i trädgården medans Johan var iväg på styrelsemöte med
Smålands bowlingförbund i Vetlanda.
Jag påbörjade även en rejäl rensning i en av våra rabatter, vilket var behövligt!
Och det var så härligt att äntligen ha en rabatt som jag inte längre behövde skämmas över ;)
Men mycket arbete återstår..


Ojoj..mycket tjöt idag igen...sorry! ;)



Nu tänkte jag visa vad jag gjort med papper från Pion Design som StampARTic blivit sponsrade med nyligen!


Två presentpåsar med papper och tags från Pysselgummans papperserie; Pion Design.
(tagsen är utklippta från de mönstrade arken)




Godisburk gjord av en gammal glasburk som jag har haft saltgurka i innan.
Papper & tag: Pion Design. "Godis" är stämplat med clearstamps från Inkadinkado.




Pimpad tändsticksask med samma pappersmärke som ovan :)



En perfekt Gå-bort-present!
Här ligger tändsticksasken tillsammans med 6 värmeljus i en försluten cellofanpåse.



Det var allt för ikväll.
Ha en bra vecka gott folk!

Jag har MÄNGDER att göra här i pysselväg framåt..så det kan, som vanligt, vara lite tyst från mej..förlåt..*skäms*



MÅ gott allesammans!!!!

KRAM Petra



Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Fantastiska alster du skapat!! Stilrena och snygga, blir sugen på att göra en påse med ljus och ask faktiskt. Tack för inspirationen!



Måste säga att du tagit härliga bilder på lilla LOKE också, härliga höstbilder!



Stor kram till dig från mig,

Eivor/Ejja

2010-10-12 @ 11:06:33
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Therese

Åh, så fine prosjekter. Alt er så lekkert gjennomført som vanlig. Nydelige detaljer. Driver selv og lager en gavepose og den kommer til å ligge på bloggen min i kveld. ;) Klem

2010-10-12 @ 12:39:31
URL: http://tessaskortkrok.blogspot.com
Postat av: Lise-Lott G

Wow, vad mycket fint du skapat. Gillar det du gör.

och Jättefina bilder på Loke.



Ha det gott!!



kram Lise-Lott

2010-10-12 @ 18:35:26
URL: http://liselottg.blogg.se/
Postat av: Patricia/tiza67

Så underbart fina alster och vad söt sonen är!!

Visst är Pysslegummans papper underbara jag bara gillar dem allra som helst mycket:O))



Ha det gott!!

Kramen Patricia

2010-10-12 @ 18:41:19
URL: http://www.tiza67.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Som vanligt har du gjort helt underbara alster! Fina färger och stilfulla upplägg.

2010-10-12 @ 19:47:52
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Maritha

Men oj gumman vad du är flitig!! Sååååå mycket fina saker du har gjort! impad Så skönt nu när jag har haft min första pyssel-dipp att ha din härliga blogg att kolla på......är ju faktiskt sugen att testa din fina plånbok(du ser det smyger sej på med lite pyssel-lust bara för det du gör är så fint) =)

Idag har jag ju faktiskt lyckats få 2 beställningskort gjorda oxå och det kändes lite kul igen....hihi



Stora varma höstgoa kramar till dej min goding!!

2010-10-12 @ 20:03:30
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Karin/essmo

ååå galet snygga saker du gör! Ääälskade burkarna! Sååå läckra! (tyckte först att det stod att det var saltgurka i, å det kanske funkar oxå? hihihi)

kram kram!

2010-10-12 @ 20:25:52
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Linda - Pysselbus

hihi Inte gör det något att det är tyst från dig i perioder när du dyker upp med sådan här mastodont-inspiration!! Helt underbara saker du gjort, men så jag helt såld på Pions julpapper också. De är helt underbara! Tusen tack för inspiration om vad man kan göra med dem...!



Sen är det bara kul med allt "tjöt"!! Härliga Loke såg ut att trivas med krattningen och alla löv... Har också fått hjälp i trädgården av barnen då de plogat, grävt och byggt i trädgårdslandet så nästan allt ogräs är borta. Sandlåda... Vad ska vi med det till när det finns ett potatisland???



Ha det så gott, vännen!

Kram

Linda

2010-10-12 @ 20:41:17
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Mia

Hohooooooooooooooooooooooo!

Vad mycket fint du har skapat!! Kanske ska se till att pyssla lite imorgon. :)

Här hemma har vi dragit igång ett stort rustprojekt. Så man kommer att ha att göra framöver. Men fint blire.

Kram i massor!

2010-10-12 @ 22:01:26
Postat av: lenislenis

Så fina alster du gjort! Underbar färgställning! Gillar ffa presentpåsarna! De är ljuvliga!

2010-10-13 @ 00:44:58
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Lilla pyssel Ingerl

WOW WOW WOW inte klokt vilka underbara alster du skapat helt kanon:) Du är inte bara super duktig du är super flitig också:)Tack för all underbar inspiration som du delar med dig av jag blir jätteglad för det:)



Håller med att nu har det börjat bli kallt det har varit frost här på nätterna nu. Vi håller på för fullt att göra i ordning vår badtunna, längtar massor till helgen när vi ska bada. Det är så himla skönt när det är kallt ute och när snön kommer. Finns inget som är så mysigt att kunna krypa ned i badtunnan 39 grader varmt i vattnet och en klar stjärnhimmel jag längtar.....



Ha en toppen dag och vecka och var rädd om dig, kramar från lilla vännen Inger:)

2010-10-13 @ 08:31:14
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Catta/eldhexan

Hej vännen!!! :)



Jag har FULL förståelse för att du inte är inne o läser o skriver kommentarer var o varannan dag! Det har väl ingen tid med! :) Men det är jätteroligt när du gör det! Blir så glad, så glad! =)



Åh, vilka fina alster! Du är så skicklig på att göra snygga upplägg på dina arbeten och kombinera ihop papper o dekorationer, SNYGGT! Var köper du papperspåsar? Tycker aldrig jag ser sådana att köpa...letar väl inte på rätt ställe helt enkelt.:)



Ha det så gott! Massa Kramar! Catta



Ps: kollade på alla inställningar jag hittade men kunde inte ändra på något för att man skulle kunna länka i kommentarsfältet...Någon idé? Ds



2010-10-13 @ 20:26:11
URL: http://cattasskymningsland.blogspot.com/
Postat av: Petra

Hej vännen !

Så himla fina påsar du gjort. VAD ska vara i dem ??

Nåt mumsigt va?

I fredags var vi ute med jobbet och bowlade, shit vad kul! men jobbigt.....kan ju inte skryta med att man var bra precis...MEN ROLIGT hade vi!

SKÖT OM DIG. ses ju snart...;)

Kram Petra

2010-10-13 @ 20:46:06
URL: http://petras-place.blogspot.com
Postat av: Soulsister

Ja det var verkligen kul med pop-up kortet och jag kommer troligen ge mig på att göra fler. Som du skrev när man väl lärt sig tekniken och tanken bakom går det nog fortare :)

Ser fram mot dina pop-up's :)



kram

2010-10-14 @ 11:16:09
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Theresa

Men ÅH, så kul att få se allt fint du gjort :)Idag blev det verkligen vinter här. Snön yr runt husknuten!!!

2010-10-14 @ 15:59:37
URL: http://pysselgummansscrapbook.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Oj vad mycket fint du hunnit knåpa ihop, gillar godisburken lite extra mycket =)

Korten på Loke är så härliga, det vänstra är ju klockrent om ni ger bort fotokalendrar till nära och kära... perfekt oktoberbild =)

Ha det gott, Kram Nina

2010-10-14 @ 20:19:33
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: L8

Åhhhh, vad jag blev sugen på jul nu :) Superfina saker du gjort - jag känner ett plötsligt behov av att börja sy lite på mina papper igen :)

Ha en pysslig helg!!

Kramisar

2010-10-15 @ 10:40:00
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: Celia

Jesus va fint

2010-10-15 @ 10:55:30
URL: http://celiadanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0