Nummerskylt och påminnelse

Hej alla lördagsmysare!


Idag är det Valborgsmässoafton! Får se om man lyckas se en liten brasa idag,
annars får jag väl tända grillen eller nåt ;)
Denna helgen är Johans jobbarhelg, så honom ser jag knappt alls då han jobbar 35 timmar fre-sön.


Vet ni förresten vad jag börjat med?
Eller slutat med kanske jag snarare skulle säga...ÄTA GODIS!!
Eller alltså, det är ju inte meningen att jag ska sluta helt, för det skulle aldrig funka.
Men eftersom jag ätit godis VARJE DAG i nåt år nu så kände jag att nu får det vara nog!
Så nu har jag varit godisfri i åtta dagar!! *dansar*
Jag tänkte försöka införa det traditionella lördagsgodiset i mitt liv istället, för det är åtminstone bättre än sockerbomben varje dag.
Igårkväll var det sjukt jobbigt måste jag säga, men jag fixade det! ;)
Smoothies har blivit min räddning många gånger men nu är alla ingredienserna slut
så jag måste gå å handla idag så jag klarar mig framöver ;)

Men vet ni när det är som jobbigast? Jo, i mitt pysselrum!
Sockret ger mej snabb energi och får mig att tänka klart och komma på nya idéer.
Så det blir mycket "bara sitta å glo"-dötid där nu ;)
Har försökt införa mandlar som mitt nya pysselsnacks istället, men det ger inte alls samma effekt tyvärr.


I mitt förra inlägg skrev jag att jag skulle visa något nytt på lördag, alltså idag.
Men tyvärr kollade jag fel i min kalender och kan inte visa kortet förens imorgon..
Så idag får jag visa lite annat pyssel istället.
En kompis ville ha två nummerskyltar. Så här kommer den första;







Glöm inte min Födelsedagscandy!
Sista chansen nu då blogcandyn slutar imorgon, söndag kl 23.59! :)



Klicka HÄR så kommer du till den.



Nu blir det en liten promenad hit;


Gästgivarhagen.
Stället min son älskar mest för här kan han kasta sten i bäcken ;)



Må gott alla vänner och trevlig helg!

KRAM Petra


Kommentarer
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej på dig Sötnosen:)

FASEN VAD DU ÄR DUKTIG:) Vet hur himla svårt det kan vara att låta bli när man är en riktig godis råtta och sugen på socker!!! Jag håller tummarna för dig och jag vet att du är JÄTTEDUKTIG och fixar detta jag hejar på dig :)

Nummerskyltarna är jo bara så läckra "ME LIKE A LOT"



SJÄLVKLART så har jag inte glömt din födelsedagscandy väntar och längtar tills du ska dra vinnaren ha ha ha:)

Kanske man skulle uppdatera sin blogg igen har man bättre chans då tror du hmmmmm......



Önskar dig en jättetrevlig helg och Valborg och i dag är det Lördag och då får man äta lördags godis mums mums:)



Ha det bäst och massor med kramar från Lilla vännen Inger:)

2011-04-30 @ 12:59:33
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Patricia/tiza67

En stor eloge till dig:0)) Att låta bli godis hela veckan är inte lätt!!

Även jag får gå själv med barnen på Majbrasa fast inte för att maken jobbar utan för att Sverige möter Norge i hockeygahaaaa Är man gift med en hockey nörd så är man;0)

Underbar nummerskylt du gjort!!! Håller mina tummar och tår för att bli den lyckliga ägare av din candy!!

Ha en underbar Valborg!

Karmen Patricia

2011-04-30 @ 13:26:29
URL: http://www.tiza67.blogspot.com
Postat av: Maritha

Mandlar istället för godis??????!!! OJ OJ...inget kan väl ersätta en gammal hederlig sockerkick!! =) Fast jag höll uppe i drygt 9 månade me godis,men gick varken ner i vikt(suck) el tyckte livet blev bättre på nåt sätt,så nu fuskar jag en del...hi hi

Vilken galet snygg skylt,har du gjort den i papper??



Kortet jag liftade fr dej är ett sånt som jag sett föööööör längesen och bara älskar!! (ja det görr jag ju med alla dina kort f.ö) =)



Kram kram gumman

2011-04-30 @ 13:30:54
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Carro/camile

Här är en godisråtta till! 'räcker upp handen' Alltså jag kan leva på godis, och det syns ju på mig om inte annat..... Måste oxå ta tag i det. Men då behövs det motivation och det finns inte här....



Häftig nummerskylt. =) Me like!



Nä jag ska inte sluta med kortmakeriet. Du behöver inte vara orolig. Men det är inte så lätt att komma till pysselhörnan som det är att sätta sig i soffan och sticka/virka. Skulle vilja ha min hörna här uppe. Men vart skulle jag få plats?!



Härligt med en promenad i gästgivarhagen. Förstår att Loke gillar det stället. Själv ska jag meka med sonens cykel. Byta bakhjul.....med växlar och allt.



Ha en go och skön valborg!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMM!!!!!!!

2011-04-30 @ 16:01:01
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Erica

Jättefin skylt och fint arrangemang runt om skylten.



Vad duktig du är som slutat med godis, det är inte alltid lätt att stå emot sockersuget!



Önskar dig och din familj en riktigt trevlig valborg!!



Kram, Erica

2011-04-30 @ 17:14:32
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Hoppas du klarar ditt godislöfte. Tror jag ska försöka mig på ett jag med, men det klarar jag nog aldrig...en riktig sockerråtta är jag ;0)

Ha en fin Valborg.

Kram ♥

2011-04-30 @ 19:56:40
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Anita/AniLi

Åhhh, nu kom du på mig...sitter just nu och tuggar på resterna av påskgodiset!!!!Men, så fort dom är slut blir det bara lördagsgodis framöver för mig också!! Håller med dig, det är verkligen svårt att sluta.

Kraaam

Anita

2011-04-30 @ 20:29:19
URL: http://anilisblogg.wordpress.com
Postat av: mya

det här med godis är himla svårt. Men smoothies funkar ju bra ;)

Vilken fin nummerskylt. Har jag aldrig sett en handgjord förut. Jag gillar :)

kram

2011-04-30 @ 23:30:36
URL: http://www.mrsmamamya.blogspot.com
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej på dig Sötnosen:)



TUSEN TACK för ditt Grattis och dina underbara snälla ord sådant blir man jo riktig mallig och GLAD för:)



Jag har totalt snöat in mig på att göra bokboxar och korgar nu för tiden folk blir nog snart skit trött på det ha ha ha:)



Du jag använder dubbelhäftande tejp när jag gör vikningen till mina bokboxar och jag lovar dig det var efter jag började med det som jag tycke att det var kul att göra dom:)

Att använda lim blev så himla kladdigt och jobbigt tyckte jag så det blev bara en ända gång!!!

Så testa med tejp vet jag det kanske funkar bättre och du kanske gillar det bättre du också!!!



En riktig trevlig 1:a Maj till dig och din familj:)

Tänka sig det är i dag 24 dagar kvar så blir jag 45 år! JÖSSES tänka sig att min son fyller 25 i år inte klokt värt tar tiden vägen!!!!

Å jag lovar dig jag känner mig inte en dag över 25 år ha ha ha:)



Må så gott du också vännen och önskar dig en trevlig vecka som kommer:)



KRAMAR I MASSOR FRÅN LILLA VÄNNEN Inger:)







2011-05-01 @ 10:15:33
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Hejja dig, hoppas att det går lättare med godiset framöver!



kram Annika

2011-05-01 @ 10:37:05
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Sari

Åh, vilken härlig nummerskylt, och dit ni promenerade, vilket vackert ställe! Förstår att Loke älskar det stället!

Grattis till godis uppehållet!! Jag har en ENORM hink med godis kvar sen påsk... Lär nog ha den kvar till nästa påsk..S Jag kan ta en eller 2 godisar..vet inte varför, men sen tar det stop..Min ungar är likadana..konstigt nog!! S Skickar en massa kom-igen-Petra-du-klarar-av-det-kramar!!! Annars, njut av godiset!!! S Kram

2011-05-01 @ 11:42:27
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0