Nej..

..jag har för tillfället tappat suget lite granna.
Känner inte alls för att spendera min lediga tid i pysselrummet. Har inte suttit där på en vecka nu.
Å vet ni?!! DET ÄR HUR SKÖNT SOM HELST!
Jag har ingen inspiration alls till att papperspyssla..men nästa vecka har jag några projekt som
måste bli klara, så min inspiration måste snällt komma tillbaka!
Är det någon som kanske hittat den?
HITTELÖN UTLOVAS!!



Några av er har undrat var jag fått tag på dessa chokladstenar som jag fyllt en presentpåse med
i mitt förra inlägg.
Jo, dom har jag köpt på mitt jobb. Jag jobbar i en kontorsbutik och vi sålde dem nu i julas.
Jag googlade dock på Chokladstenar och hittade ett gäng kontorsbutiker med e-handel som
fortfarande har sådana askar på lager. Så goggla ni på Chokladstenar så bör ni hitta dem också :)


Ikväll tänkte jag visa ett kort jag gjort till en liten kille som fyllde 3 år förra veckan.
Speciellt nöjd är jag väl inte. Lite för plottrigt för min smak..men nu blev det visst så ;)
Wille är väldigt fascinerad utav bilar, därav temat på kortet.


Nu kommer jag inte ihåg vart pappret med bilarna kommer ifrån?
Men stjärnpappret är Magnolias.
3:an ska försöka föreställa en medalj som jag "byggt" med hjälp av papper i guld
som jag sedan chalkat med Cat eye´s chestnut roan så det blev lite brunare i färgen
för en bronsmedalj-look.


Textstämpeln, "Hipp hipp Hurra på din födelsedag" kommer från Skogstokiga.


Dagen har innefattat en lång vistelse i bowlinghallen där både A-laget och F-laget vann sina matcher!!
JIHUUUU!!!! Göttsnack!
Mot kvällningen käkades det tacos hos min äldre bror med familj.
Men eftersom Johan ska upp och jobba 07 imorgon så valde vi att avrunda kvällen lagom innan
Melodifestivalen så jag kunde titta på det hemma istället.
Och på tal om Melodifestivalen...jag må vara ett klagopaket..
Men undrar varför jag tittar på den där skiten?
Man vet ju redan innan de börjat uppträda vilka som ska gå till direktfinal.
TRÅKIGT! :/


Fortsatt trevlig helg gott folk!!!

KRAM Petra






Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag kan HELT relatera till ditt pysseltapp.....jag har haft en svacka själv och då är det rent skönt att ge f... i att pyssla en stund!! =)

Kortet är ialaf lika snyggt som alla dina andra med så många små kluriga idéer som att göra en medalj...suckar lite lätt fattar inte vart du får alla dina uppslag ifrån?? Jag vet då vart mina kommer ifrån......DEJ!!! =)



ha det bäst pinglan

Kram kram

2011-02-19 @ 23:37:59
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Louise

Hej Petra!



Jodå...det verkar som om både du, jag och Maritha upplevt något liknande på sistone..sist det hände mig var i somras och det har jag lite lättare att förstå, man vill ju liksom göra annat då ;) Men nu? Vad vill man göra nu?? Sitta inne och hänga - JA! Göra kort när jag ändå bara hänger - Nej...Hm? Mycket underligt! Här i Skåne är det så kallt nu att jag börjat undra om inte isbjörnarna egentligen skulle haft det bättre på våra gator här..:o

Ha,ha,ha! Nu får det f*n bli vår!!



Jag tycker precis som Maritha att det här kortet blev hur snyggt som helst! Inte alls plottrigt du har liksom lyckats få med allt du ville utan ngn plottrig känsla ;) Och du...den där medaljen är hur fantastisk som helst!! Ubercool :)

Jag kan tänka mig att Wille diggade detta hur mkt som helst ;)



Kram!

2011-02-20 @ 07:44:41
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: Mim...

Sicket läckert kort och inte tyckte jag det var plottrigt, medaljen var jättefin. Angående melodifestivalen håller jag med dig, tråkig och varför sitter man kvar och tittar?? vet inte.

Ha det bra....

2011-02-20 @ 08:32:49
URL: http://mimstankar.blogspot. com
Postat av: Christine Schärfer

Hej, Petra, kortet är jätte fint. Jag tror 3 åringar gillar sånt kort. Det är ju inte bara ett kort.Platt och finns inget att känna på. Men ditt kort! Det finns ju så många detalj att titta på och känna på. Tänk! En medalj!Succé!!



Så vill jag berätta att min syster har äntligen blivit med blogg! Om du vill så kolla in på http://sgs-scrapmagic.blogspot.com Vem vet, du kanske kan få lite scrapar lust tillbaka! Hi, hi.



Många kramar

Christine S

2011-02-20 @ 10:26:44
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: Patricia/tiza67

Hej där!!!



Tänk att man ibland bara tappar suget på att pyssla!!? Men den brukar ju komma tillbaka efter en liten paus! Jag kan säga att pyssel suget här uppe i norr har kommit tillbaka och enligt rapport så är den påväg söder ut!! Den borde snart vara över dig;O)



Kortet är ju urläckert och det där med medaljen den måste ju bar ha blivit hur poppis allra som helst!!!



Ha en skön söndag!!

Kramen Patricia

2011-02-20 @ 11:09:26
URL: http://www.tiza67.blogspot.com
Postat av: Muffin

Håller med, Mello var grymt trist igår och jag satt med mest för tjejernas skull. Fint kort, medaljen blev ju jättebra och jag gillar verkligen hipp hipp...-stämpeln.

Go söndag på dig, KRAMAR! <3

2011-02-20 @ 14:07:33
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Anneli

Häftigt kort du har skapat! Så tuffa färger...

Känner igen det där med att tappa suget att pyssla,, men rätt var det är så är den bara där.. Så hitta på något annat kul så länge.. :-)

Snart kan du ut i trädgården pyssla :-)



Kraaaaaaaam Anneli

2011-02-20 @ 16:09:34
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Tesa/Therese

Det är väl skönt med lite vila från papperspysslet. Rätt som det är så infinner sig inspirationen igen. Det är jag helt övertygad om. Hade en sån period för inte så länge sen, då jag pysslade med inredningsprylar istället. Hönsnät, gamla fönster och provdockan.

Jättefint kort du gjort. Medaljen blev ju jättebra:)

Håller med om Melodifestivalen. Har slutat titta, hör det bara i bakgrunden medan jag surfar runt på datorn.

Kram Tesa

2011-02-20 @ 16:40:51
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: LillBlomman

Cooolt! Stenarna brukar finnas i vissa godisaffärer, ofta med lite utländska nötter och liknande:) Kramar!

2011-02-20 @ 17:49:52
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: Malin/majamelon

Ååå du gör ju så vackra saker! OCh s har jag även glömt att tacka för den söta awarden =D Tusen tack!



Det där med att tappa inspirationen går i skov härhemma...det är lite jobbigt att man känner press av att alltid behöva visa något i bloggen! "Men gud nu har jag inte gjort ett inlägg på 4 dagar jag måste göra något och visa upp"...det är vansinne! Men ska ju skapa för att man vill och inte för alla andra. Mig kan det gå en vecka eller mer för och rätt vad det är så blir jag så pysselsugen så jag får svårt att andas haha ;P



chokladtenarna var så jäklarns tuffa! Jag måste hitta sådana!!



Ha en fin dag!

Kram

Malin

2011-02-20 @ 18:40:06
URL: http://majamelon.blogspot.com
Postat av: Maria

Så väldigt fint. Gillar din medalj mycket. Mycket fiffigt. Men vad annat kan man vänta sig av dig?

Tack för dina alltid så trevliga besök i min blogg vännen.

Kramen

/Maria

2011-02-20 @ 18:53:20
URL: http://distresseddesserts.blogspot.com/
Postat av: Cathrin

Vad då inte så speciellt nöjd???? Förstår mej inte på dej....men jag vet jag är trög. Jag tycker i alla fall det var jätte jättefint.



Säger som du....varför tittar man ens på Melodifestivalen, jag kan klara mej utan.



Ha det gott, kram Cathrin

2011-02-20 @ 19:06:29
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Alla behöver vi en paus ibland och vet du min blogg är alltid inställd på paus, hehe!

Så mycket fint som du skapar HELA TIDEN kan jag förstå att det kan ta emot ibland. Det kommer igen, det vet du säkert vännen.

Jag tycker att kortet är precis lika fint som allt annat du gör. Så jag tycker visst du ska va nöjd, punkt slut:=DD!



Nu ska jag sätta mig och försöka få till ett kort. Motivet är iaf färdigmålat, alltid något.



Sköt om dig vännen och ha en mysig vecka.



Kram/Gunilla

Du ska veta att jag blev tokglad när du hörde av dig på min födelsedag♥♥

2011-02-20 @ 20:22:12
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker som alla andra att kortet blev fint, men den plottriga känslan hade kanske försvunnit om du skippat blommorna? menar inte att kritisera nu, bara ett förslag. själv har jag jättesvårt att sätta dit blommor på sånt som blommor "naturligt" inte passar ihop med, som tex bilar...

som sagt menade jag inget illa. tycker allt ditt pyssel är så himla fint och verkar så välgjort.

ha en fortsatt bra dag och hoppas inspirationen kommer tillbaka snart!!

2011-02-20 @ 21:51:36
Postat av: mya

finfint :)



jag börjar känna av scrapsuget ja... men det lär ju dröja innan jag hittar fram till de sakerna ;) haha

kram

2011-02-20 @ 21:53:28
URL: http://www.mrsmamamya.blogspot.com
Postat av: Carro/camile

Superfint kort! Måste blivit uppskattat.



Jag har oxå tappat pysselmotivationen. Eller kanske inte. Jag hinner inte helt enkelt. Det är så mycket annat. Sen är det inte heller kul att sitta ensam i sin vrå och skapa. Jag har gärna sällskap i form av maken eller tv eller film.



Till din undran i min blogg.....

Tokfort = man hinner enkelt en mössa på en kväll. Det tar ca 2-2½timme att göra en. Beror ju på storlek. Jag har gjort 5 st sen i fredagskväll. =)



Ha det bäst vännen!

Saknar dig oxå.

KRAAAAAAAAAAM!

2011-02-20 @ 22:39:33
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag gillade kortet skarpt! Medaljen var ju en jättekul idé - den snor jag. Nu gäller det bara att jag kommer ihåg detnär det är dags för ett barnkort ;-)



Ha en underbar vecka!

Kramelikram Veronica/Leia

2011-02-21 @ 07:35:30
URL: http://leiasblogg.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Vad skönt att du njuter av livet! Hoppas att du hittar din mojo så att du båller dina deadlines.

kram Annika

2011-02-21 @ 09:23:24
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Petra

Man kan inte vara på topp hela tiden. Tror nog att alla har lite av den det ibland. Passa på att njuta av familjen.



Superfint kort!



Massor av energirika och Skogstokiga kramar

från mig

2011-02-21 @ 11:46:58
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Anette

Tappat syget för pysslet har jag också gjort. MASSOR av gånger. Men det kommer tillbaka varje gång, om än efter olika lång tid. Men det kommer tillbaka, var så säker.



Flera gånger när jag varit o-pepp och inte haft inspiration på läääänge har jag funderat på att faktiskt sälja ALLT, rubbet, men varje gång jag börjar kolla igenom sakerna så känner jag att "näe, det här kan jag bara inte göra..." :)



Håll ut vännen, det kommer.



Känner du dig sugen om två veckor så kan du ju alltd åka till karlstad och kolla in mässan som Svensk Scrapbooking annordnar :) Ett litet tips bara. Jag ska dit iaf :)





Kram

2011-02-21 @ 19:52:05
URL: http://anettej.blogg.se/
Postat av: Lilla pyssel Inger

Hej på dig vännen:)

Man tappar suget för pysslet i bland det går upp och ned känner väl igen det har haft sådanna perioder själv!

Det är bara att göra annat och invänta lusten så kommer det nog tillbaka. Att tvinga fram skapande och inspiration funkar inte för mig då blir det helt fel!

Jag väntar så jättegärna tills du har fått skaparlusten och pyssel lusten tillbaka igen:)

Under tiden så har du jo bjudet oss på ett riktigt kanon snyggt kort med härliga klara färger och underbara detaljer:) Ett kort som verkligen inspirerar:)

Ha en toppen dag och vecka och var rädd om dig:)

Kramar från lilla Inger vännen:)

2011-02-22 @ 07:16:28
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Sari

åååh vilken härlig kort!! och poåsen i inlägget under helt bedårande! Hmm...ibland försvinner lusten att skapa...men den kommer tillbaka!!!

2011-02-22 @ 08:01:53
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Änglahus

Ha ha skrattar gott åt din kommentar om Melodifestivalen för den är SÅ sann! Nu är jag ju ganska inbiten MEN där är ungefär 1 bra låt & några ok i varje delfinal. Och ändå sitter jag i finalen och är hänförd över den höga kvaliteten, ha ha. Ja, det ska bli SÅ skönt att få badrummet renoverat, nu ska jag ta de sista fotona innan skräpet åker, he he. Och tack söta för din söta kommentar om lapptäcket, jag är faktiskt ganska nöjd själv & det är inte svårt, bara att klippa rutor & sy ihop, eller något i den stilen, ha ha. Jag tappar också pysselstinget med jämna mellanrum men det brukar hjälpa mig att shoppa lite nya stämplar/papper, hi hi. Nu ska jag räkna ner till nattning ;0) Stor kram gumman!

2011-02-22 @ 21:40:00
URL: http://anglahus.blogspot.com
Postat av: annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

2011-02-22 @ 22:11:46
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Hanna Skattberg

Hej hittar du på?:D

2011-02-22 @ 22:47:10
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0