Löständer och annan oviktig fakta..

Heeeej!



Titta vad jag fått!!! *skuttar runt*
En superfin award av urgulliga Kamilla!
TACK GUMMAN!! Va glad jag blev!! *dansar*





Då ska vi se.
Man ska skriva 8 oviktig fakta om sej själv
...och detta har man ju gjort många gånger om..
..så att berätta ny intressant fakta om sej själv är kanske inte det lättaste.
Dubletter från tidigare inlägg kan alltså förekomma ;)


* Jag är en platespottare. Många av er vet redan om detta, men för ev nya läsare som kanske
inte vet vad det är, så kan jag förklara det hela kort med att jag räknar nummerplåtar på bilar.
Börjar på 001..för att någon gång i framtiden avsluta på 999.
Mer info om Platespotting finns att hitta på nätet.
Finns t.o.m en sida för platespottare där man kan registrera sina siffror och på så vis räkna ut olika statestiker. Väldans roligt faktiskt! (En fördel är att man skrivit upp alla sina nr man hittat i en kalender på
rätt dagar...jag tappade kollen runt 500 nånstans så jag kan inte längre kolla min statistik.
Jag ska just nu ha nr 859.
Min man letar för tillfället efter 629. Men jag bör tillägga att han redan passerat 999 en gång..(!).. ;)
Jag har nog iallafall hållt på med detta i ...6-7 år! ...dock inte så fasligt engagerat ;)

* Jag är lite rädd för havet! Speciellt havet sedd från svenska marker. Känner mej inte alls hemma vid kusten.
Är inte personen som diggar lukten av tång och alger..och är livrädd för maneter och andra vattenvarelser
som lever nära strandkanten.. ;)
Är ju född och uppvuxen i mörkaste Småland, så källvatten och innersjöar känns mycket tryggare för mig att bada i.

* Födde Loke på enbart en Panodil. Någon mer smärtlindring hann jag aldrig få då han hade väldigt bråttom ut..
fyra veckor för tidigt dessutom.

* Jag är väldigt bra på att påbörja projekt. Mindre bra på att slutföra dem.

* Mamma och jag har samma slutsiffror i våra personnummer.

* Sover nästan enbart på mage (vilket kunde försvårade det hela när jag var höggravid, men med lite kuddar
så funkade det helt ok det också) ;)

* Jag har kommit in i en liten 30årskris.

* Enda gången jag skulle kunna tänka mej att läsa en bok är på flyget.



På Ica finns det ju såna där tuggummiautomater.
Men det finns även automater fyllda med leksaker, smycken å annat smått och gott.
Vi har för tillfället fastnat för en specifik automat fylld med enbart löständer!
Sååå jäkla roligt å jag blir som ett barn när jag får tag på såna där tänder ;)

Så varje gång vi är på Ica snurrar vi fram ett par nya löständer.
Det har blivit lite av vår grej nu när vi är å handlar ;)

Här ser ni sonen med en av de första tänderna som vi köpte;

 
(det måste vara något fel på min kamera!?..så fort jag tar kort så lägger sig en massa saker å kläder på golvet?!
Vi som aaaaaalltid har det så städat annars...*harkel*)    ;)


Visst är han snygg? :P



Trevlig helg!!


KRAM Petra



Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Grattis till awarden! Det var kul att läsa lite fakta om dig även om jag redan visste det mesta. Att läsa böcker är något av det bästa jag vet, har precis tagit en paus för att hänga tvätt och passade på att kolla lite bloggar.



Så söt han är i löständerna! Skulle gärna se dig med några oxå...



Hoppas att trippen till Jönköping blir bra.

kram Annika

2011-07-08 @ 18:19:01
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Carro/camile

Grattis till awarden! Kul att läsa om dig. På en del saker är vi lika och andra inte. =)



Vilken lattjo vana att köpa löständer. När får vi se dig i dem? =P Loke är ju för söt! =))

Minns när jag tog ur en sån där automat och fick en klocka. Det var ett herrur så jag sålde den till pappa och köpte mig en mer passande barnklocka.



Ha en bra och skön helg i Jönköping!

Kramar!!!

2011-07-09 @ 02:37:23
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Christine Schärfer

Jag har bara ett ord att säga om din inlägg. Otrolig rolig! Du har världens goaste son. Jag kan se en viss talang som fotomodell el. skådis? Önskar er en trevlig helg.



Kram

Christine

2011-07-09 @ 11:40:32
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: Maritha

ha ha ha.....söthönan!! Ja helt klart kameran det måste va fel på.....min har en tendens att plocka upp saker(nä inte PLOCKA upp från golv inte) som visst nån av grannarna går förbi och slänger in på dagrna när jag jobbar....för det kan ju knappast vara nån av oss som bor här,sånna är ju inte vi,tror f-ö att dom även går in till oss och slänger sina sopor,för jag tycker inte jag gör annat än att tömma sopor.....hm.....man kankse skulle sätta upp en dold kamera?? (eller inte) =)



Söt liten kille i galet snygga tänder me;)



Kram kram och grattis till awarden(jag har oxå fått den....hi hi)

2011-07-09 @ 12:16:41
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Mormormargareta

Grattis till awarden! Kul att läsa lite om dig - jag är ju ganska ny i bloggvärlden och känner er inte så väl! Nu vet jag lite ( ganska mycket) mer om dig.

Härlig son du har!

2011-07-09 @ 15:56:23
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Ha ha ha ha vilka underbara bilder på din son han är jo galet snygg:)



STORT GRATTIS till din Award och tack för allt som du delade med av dig själv vännen:)



Å TUSEN TACK snälla sötnos för dina ord om mina Jul Tags och Jul kort:) DU ÄR ALLTID SÅ HIMLA SNÄLL OCH GOD:)

Jag tycker inte jag är så duktig på "vanliga" kort så att få höra att dom duger är riktigt nice:)



Hoppas att du mår bra och har haft en bra helg:)

Själv har jag varit på sjön och fått njutet av underbart väder och fått myst massor med min kära underbara sambo finns inget bättre:)



Ha det bäst och önskar dig en underbar måndag och vecka och var rädd om dig:)



Massor med kramar från lilla vännen Inger:)



2011-07-11 @ 09:03:13
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Johanna "pojjo

HA HA HA... ja måste skratta lite gott..

Min pappa är närmligen o söker nr plåtar HELA tiden.. han är på 560 något sånt ler



En av mina bästa vänner har lika 4 sist siffror i person nr som mig.. hi hi.



Ja födde båda mina barn utan smärtlindring.. ja försökte med lustgas men kräktes..



jag är familjens arbetsledare.. ja startar prodjekt får dom avsluta dom hihi,



Så lite lika var vi ju hihihi

2011-07-11 @ 12:27:44
URL: http://pojjos.blogg.se/
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej och god morgon på dig Sötnosen:)



Vad du är snäll:) Tusen tack för ditt "Grattis till min mamma":)



Sen så blev jag självklart "mycket" glad över dom trevliga orden som du lämnat kvar över mina tändsticksaskar:)

Jag tycker dom små rackarna är kanon att dekorera för det är ända gången som jag tycker att jag blir klar med något fort ha ha ha:)

Annars så tycker jag att allt tar så himla lååååååååång tid för mig att göra!



Hoppas att du har det bra vännen och önskar dig en super trevlig och mysig dag som jag hoppas erbjuder dig vad du vill:)



Ha det bäst och massor med sommar kramar från lilla vännen Inger:)



2011-07-12 @ 08:06:40
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Lilla Pyssel Inger

TUSEN TUSEN TACK UNDERBARA VÄNNEN:)

Man blir så himla GLAD över dina rader som du lämnar kvar hos mig:)



Du behöver inte döda för en sådan lövstans som jag har !!!!

Du kan klicka dig in hit och beställa själv och jag lovar dig du kommer inte ångra dig:)

http://www.pyhobby.se/



Jag älskar mina löv stansar och använder dom till nästan alla mina alster:) Dom finns i tre olika storlekar och jag har dom alla tre och använder dom alla tre tillsammans:)



KRAMIS KRAMIS från lilla Inger vännen:)



2011-07-12 @ 09:29:10
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Så roligt att läsa mer om dig, det mesta visste jag inte :)

Och herreguuuud vad jag skrattade åt Loke!! Sötlök!!

Och jag kan meddela att min dotter är snart 14 och har inte slutat denna lös-tänder-fetish *asg*

Fast hon har dom inte jämt nu utan mer när det ska skämtas...



Kram kram

2011-07-12 @ 12:21:53
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: L8

Vilket härligt välkomnande hem :) Visst var kastanjeträdet häftigt!!!! Min man är skåning men har bott i Spanien i 30 år och bl a jobbat som naturfotograf så han kan Andalucien som sin egen bakficka ;) Jag har "bara" bott där i 7 år så jag lär mig fortfarande... hihi Just nu kör familjen en massiv övertalningskampanj för att vi ska flytta ner igen... hmm... Vi får väl se hur det slutar :)

Kramis, kramis

2011-07-12 @ 20:23:10
URL: http://l8sblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0