Fynd från svärmors vind

"Blä hopp, sa den söta lilla grodan".. *sjunger*

Det låter så fantastiskt sött när min son säger just ordet "groda".
Han uttalar det så härligt på något vis ;)
Så jag vill att han alltid ska sjunga den där lilla sången jag just sjöng :)


Hej alla sötnosar!


Har ni blåst bort?
Själv har jag varit nära två dagar på rad nu!
Igår när jag cyklade tillbaka till jobbet på lunchen kom jag knappt framåt. Jag satt å asgarvade där på
cykeln när jag gjorde tappra försök att parera kastvindarna, som gjorde allt de kunde för att kasta omkull mej.
Det måste varit en rätt rolig syn, nu när jag tänker efter ;)


Imorse gjorde jag mitt årliga besök på Folktandvården.
De är aningen dåliga på att automatiskt boka nya tider här i Vimmerby så det har gått lite mer än ett år
sedan jag var där sist.
Jag har under en längre tid känt ilningar på två ställen i munnen..*iiih* PLEEEEEASE!! INTE HÅÅÅL!!
Men tack å lov så var det inte det!! *pustar ut*
Allt såg tipp topp ut, inte ens tandsten! Så undersökningen tog hela 10min, om knappt det.
Och dyrt så in i hoppsan blev det.....hela 45 riksdaler!
Eftersom jag inte varit där på över ett år så fick jag visst två st tandvårdsbidrag (300kr x2)
Så istället för att undersökningen skulle kosta 645 kr så bidde det futtiga 45kr!
Fan va bra det kändes!!! Jag nästan dansade ut därifrån! ;)
Nåt som jag också kanske borde nämna är att jag inte har en endaste lagad tand i munnen!
Jag vet att jag lagade en mjölktand en gång, men den är ju sedan länge long gone.
Så jag är lite nöjd över mej själv att jag under mina (snart) 30 år lyckats hålla mig hålfri!!! ;)
(hoppas sååååå att Loke ärver mina tänder och inte Johans, han som har hela käften full av amalgam)


Igår var Johan ledig från jobbet så då passade han och Loke på att göra ett besök hos Farmor & Farfar
i Värnamo!
Johan ville leta efter sitt gamla lego på deras vind.
Oturligt hittade han det inte men istället hittade han toppenfina kakburkar som han fick ta med sig hem!
Gissa vem som vart överlycklig! ;)
Nästa gång MÅSTE jag följa med dit och själv ta mej en titt på vinden!! *nickar* ;)

Jag fick 5st burkar, här kommer 3 utav dem :)



Fina burkar från svärmors vind!
Enligt Svärmor så har hon ärvt burken med ballerinan av hennes mormors morfar! Häftigt va?!! :)



Nu är det dags för lilla Petra att gå å lägga sej!



KRAAAAAM Petra




Kommentarer
Postat av: Zarah

Så fina burkar - och grattis till en hålfri mun! :D

2011-03-24 @ 08:05:51
URL: http://zarischka2.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Vind för hela slanten här;-) Först ute och cykla i vinden och sen svärmors vind. Wow vilka fynd....så klart du måste dit finns säkert fler gobitar. Och har man lagt upp det på vinden är det för att man inte vill ha det mer.....mmm så är det.



Va ?? Har du inte ett ända hål......det var bra,duktig flicka.



Kram Cathrin

2011-03-24 @ 08:56:56
URL: http://norrgardens.blogspot.com
Postat av: Anna

Grattis till fina tänder!

Wow vilka snygga plåtburkar.

Ha det gott vännen!

Kram,

Anna

2011-03-24 @ 09:08:04
URL: http://annaspyssel.blogg.se/
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej och god morgon på dig Petra vännen:)

ÅÅÅÅ vilka underbara burkar nu blev jag avis på dig ha ha ha:)

Å GRATTIS till 0 håll vad skönt för plånboken!!!



YES här utvecklas man ha ha ha:) Trodde inte att gamla jag skulle kunna få in något nytt i skallen men har en mycket tålmodig dotter som inte ger upp!! Så nu har jag påbörjat en blogg /data privat utbildning med henne.

Första steget var att kunna göra inläggen på riktigt sätt att få med alla bilder som tillhör ett inlägg under ett och samma inlägg.

Jag tok examen i morse och lyckades (med min fina nya blogg mall) att alldeles själv fixa ett inlägg med alla bilder JIPPI JIPPI JIPPI:)



Så nu du ska det bli ordning och reda i fortsättningen!!!

Ska lära mig och länka och hämta hem bloggcandy å sådant också men det är överkurs just nu ha ha ha:)

Men skam den som ger sig eller hur:)



Å vad du är söt har aldrig haft en egen "Idol" förut:) Du är jo bara bäst och förgyller mig dag på bästa möjliga sätt:)



Ha det bäst och hoppas att solen skiner på dig och att du inte blåser bort i dag:)



KRAMIS KRAMIS från Lilla Inger vännen:)



2011-03-24 @ 09:14:03
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: MormorMargareta

Hej Petra!

Tack för all inspiration! Du har något att hämta i min blogg. Kram!

2011-03-24 @ 12:07:04
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Maritha

Grattis grattis.....till inga hål!!! =) Hoppas verkligen din son ärver dina tänder då...ja inte dom som du har just nu utan egna starka...fniss



Så härliga burkar och riktigt coolt med gamla ärvda saker tycker jag...Urballt!!!



Hoppas du inte blåser bort stumpan!

Kramen

2011-03-24 @ 12:29:17
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Eivor / Ejja

Så fina, vilken skatt! Lite extra roligt när det kommer från ytterligare en generation.



Stor kram till dig från mig,

Ejja

2011-03-24 @ 14:18:30
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Sari

Attans vilka starka tänder du har!! avis Här har du en som får hål bara jag tittar på godis!! S Fast jag har lite tur...dom är väldigt vita i alla fall..av all tandborstning!! S

Åååh...när jag såg bilden på ballerina kakburken tyckte jag att den var såå vacker!! Den vackraste av dom alla!! Tur du har som har en svärmor du kan gå & rota hos!! Måste ha varit en otrolift rolig syn...du vajandes på en cyckel och dessutom att du skratte!! Ha ha haaaa...Hasde jag mött dig, hade jag börjat asgarva av synen!! =)

Här blåser det som attans oxå... Hoppas det lugnar ner sig snart! tack för alla goa kommentarer du alltid lämnar efter dig!!! Ha det gott!!

2011-03-24 @ 15:13:00
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: L8

Du måste testa att stämpla på tyg själv. Igår gjorde jag två "test-tshirts" till mina tjejer - så enkelt och så kul. Måste bara inhandla några färger till innan jag kan bli riktigt nöjd. Har en fundering på att göra varsin tshirt till fritidspersonalen som sommarpresent men jag är bara klar med baksidan i mitt huvud...hihi Den är klockren nämligen. Får fundera lite till på framsidan.

Ha en pysslig helg.

Kramisar

2011-03-25 @ 09:48:28
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: Muffin

Så fina burkar, och gamla på riktigt - häftigt. Svärmors vind verkar vara ett drömställe. :) Så skönt att det gick så bra hos tandläkaren, det kan ju bli både obehagligt och dyrt men för dig gick det bra.

Önskar dig en härlig helg, stor KRAM! <3

2011-03-25 @ 10:31:03
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Vilka underbara fynd på svärmors vind.

Ha en skön helg!

Kram Tesa

2011-03-25 @ 15:51:00
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Gunn-Hege

Heeeeerlige bokser!!!!!!!! Du er jammen heldig!!!

2011-03-26 @ 20:42:07
URL: http://puslekroken.blogspot.com/
Postat av: Carro/camile

Ja är oxå en sån som gillar gamla burkar. Jag har ett gäng över köksskåpen. Tycker de är himla dekorativa faktisk. Gillar gamla saker. Dina burkar är ju härliga!

Kramis!

2011-03-27 @ 15:07:49
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: essmo

Hej vännen! Åh va roligt att du gillade möblerna! Du,jag vet inte ang frakten på möblerna.. Vi åkte ju dit å hämtade dom.. Men dom är väldigt trevliga där så det är bara å maila å fråga.. Annars tycker jag att ni skall ta en utflykt dit å en liten tur förbi mig å hälsa på! ;-) (å glöm för allt i världen inte min inflyttningspresent.. *fniss*) Ni är välkomna hela familjen! ;)

Vi hade ju oxå en kista innan , snyggt men inte så praktiskt.. har jag sagt att du har bra smak?! hihi ;) Så kom , kom kom ! =)

Hoppas ni får en riktigt härlig helg!

massa kramar!!

2011-04-01 @ 19:52:59
URL: http://essmos.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0