Morsdag

GRATTIS ALLA SÖTA MAMMOR DÄR UTE I VIDA VÄRLDEN!!!

Min arma moder fick detta kortet av oss idag;


Motivet och textstämpeln kommer från Skogstokiga!
Faktum är att bakgrundspappret (den blommiga) är en överbliven bit av vår tapet vi har i tv-rummet! :)


Imorgon läggs mamma in på sjukhuset då hon ska byta höft.
Söta lilla mamma! Jag älskar dej!!

Själv blev jag bortglömd idag.
Men det är inte hela världen! Min man brukar ofta överraska mig resten av årets alla dagar..
så jag tror jag överlever en bortglömd mors dag ;)


En dialog mellan 3-åriga sonen och hans moder;

"Jag älskar inte dig längre mamma. Jag älskar bara pappa, Peter, morfar...jah, BARA POJKAR!"
"Ehm..kanske bäst att jag berättar om blommor och bin för dig", säger jag.
"BLOMMOR!?!!",Utbrister Loke.
"Jah å bin", fortsätter jag.
"Pingvin?" ,undrar Loke.
"Nä, BIN", rättar jag.
En halvtimme senare kommer han uppklättrandes i mitt knä. Och jag säger lite på skoj;
"Just det, jag skulle ju berätta för dig om blommor och bin"
"BLOMMOR!!!" ,utbrister han.
"Jah OCH bin", fortsätter jag.
"Vin?" ,ifrågasätter Loke.
"Nej, BIN!" ,rättar jag.

*haha* Han är ju för rolig! Han är nog gay! ;P


Idag har jag verkligen mått som jag förtjänat.
Igår var jag på öltält här i stan å det var riktigt jäkla roligt!!
När det stängde kl 02 så blev jag mäkta besviken för jag hade kunnat fortsätta dansa hela natten
lång kändes det som! ;)

Väl hemma däckade jag på soffan iklädd kvällens utstyrsel, smink och linser...
Vaknade i morse (10tiden) i samma ställning som jag (förmodligen) hade somnat i *haha*

Idag har vi varit på ALV (Astrid Lindgrens värld) tillsammans med mina bröder och deras familjer.
Haft en toppendag även om jag själv inte trodde att jag skulle palla, med tänka på hur jag mådde
efter gårdagens bravader.. ;)

Här följer lite foton från dagen på alv;


Loke och Avelina (kusinerna och bästa vänner)








Kling, Klang och Prusiluskan..(eller Pussisnuskan som Johan brukar säga) ;)




Här har ni mig, ridandes på en trägris









Ha en bra vecka allesammans!!


KRAMISAR Petra

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken härlig dag ni verkar ha haft idag!!



Du får väl para om ihop Loke med min son. Hans bästis är en tjej och på sistone har han bara lekt med tjejer på förskolan, i dockvrån. Aha! ;-)

Eller så är han bara en tjejtjusare...



Kram på er!

2011-05-29 @ 23:50:48
Postat av: Jenny

Åhh va härligt ni ser ut att haft de... Är ju såå mysigt på ALV. Jag Och Mathilda va där förra sommaren och jag vet inte om hon eller jag hade roligast... :) Men jag vill gärna åka dit igen... :)

Underbart kort du har gjort me, gillar skarpt sånna "Högar" me blommor... :)

Kram

2011-05-30 @ 08:01:22
URL: http://jennyslenny.blogspot.com
Postat av: Jasmine - säljer handgjorda kort

Jättefint kort! Hon blev säkert glad. :)

Kram

2011-05-30 @ 11:14:25
URL: http://jasmineskortmakeri.blogg.se/
Postat av: Ziro

Jättesnyggt mormorsdagskort!

Vad skoj ni verkade ha på ALV!

2011-05-30 @ 11:30:13
URL: http://zirosscrap.blogspot.com/
Postat av: Catta/eldhexan

Det var ett himla fint kort din mor fick! Å tapeten passar perfekt som bakgrund!



Ha, ha stackars Loke, krångla inte till det för honom med blommor o bin! ;)



Tappert av dig att åka på familjeaktiviteter på bakfyllan!

Jag kunde varit i samma tillstånd igår men jag tog det sååå lungt o fint i lördags kväll när jag var ute o tog en öl o kollade på en spelning i stan. Det var ju första utgången efter graviditeten så jag gjorde nog klokt i att ta det lugnt! Dessutom hade jag lite dåliga erfarenheter av just den krogen efter min fruhippa. Helt plötsligt hade alla mina kompisar åkt hem och jag mådde för illa för att ta tåget hem. Så jag satt inne på toaletten o var ynklig o ringde hem o tigde skjuts hem...snäll som han är min man åkte han in o hämtade mig <3



Hur går det med godisstoppen förresten? Knaprar du fortfarande mandlar? Du får helt enkelt lära dig att dricka kaffe! Idéerna bara sprutar ur öronen av det! ;)



Stoooor Kram!

2011-05-30 @ 12:28:40
URL: http://cattasskymningsland.blogspot.com/
Postat av: Maritha

ha ha ha ......så sjukt roligt,jag bara älskar alla dessa galna konversationer som man kan ha med barn. Efter 22 år i barnomsorgen så har jag INTE tröttnat på just dom!!! (men på mycket annat) hi hi

Så skön liten kille du har.....men så är ju mamma en riktig sköning me ;O)



Kramen

2011-05-30 @ 14:07:05
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: L8

Misstänker att din mamma blev superglad. Själv blev jag uppvaktad med pärlplattor, teckningar och en altrad rund liten "skrattande kon-ostpaket" Pappan i huset hade ingen aning om att det vara alla mammors dag så i detta fallet får jag väl tacka skolan och fritids...hihihi

Ha en underbar vecka!!!

Kramisar

2011-05-30 @ 14:51:11
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: essmo

Vilket härligt kort! jättefint!

å vilka härliga bilder! Låter som om ni hade riktigt skoj (trots bakrus?!) hihi..

Ha en härlig vecka,

kramar! !

2011-05-30 @ 15:06:21
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Elisabet

Vilken härlig utflyktsdag ni verkar ha haft! Jättefina bilder.

Underbart kort till din mamma - hoppas hennes operation går bra!

Ja, haha, påminn Loke om det här när han på allvar börjar intressera sig för killar/tjejer :)

2011-05-30 @ 18:12:14
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Catta/ eldhexan

Hallå igen:)Riktigt så illa var det inte på fruhippan, de stack inte utan att säga till eller så, men de hade inte planerat för min hemfärd helt enkelt. Den sista som gick sa att jag skulle ta en taxi så skulle jag få tillbaka pengarna av dem senare. Jo, tjena, taxi hit ut skulle väl gå på 1500 kr ungefär! Ja, så därför ringde jag hem o var lite ynklig. Och ja, du har så rätt om Mr H, honom släpper jag aldrig! :P

Skönt att slippa "sockerberoendet!" Gött jobbat! =)

Kraaam igen!

2011-05-30 @ 23:04:04
URL: http://cattasskymningsland.blogspot.com/
Postat av: Catta/ eldhexan

Hallå igen:)Riktigt så illa var det inte på fruhippan, de stack inte utan att säga till eller så, men de hade inte planerat för min hemfärd helt enkelt. Den sista som gick sa att jag skulle ta en taxi så skulle jag få tillbaka pengarna av dem senare. Jo, tjena, taxi hit ut skulle väl gå på 1500 kr ungefär! Ja, så därför ringde jag hem o var lite ynklig. Och ja, du har så rätt om Mr H, honom släpper jag aldrig! :P

Skönt att slippa "sockerberoendet!" Gött jobbat! =)

Kraaam igen!

2011-05-30 @ 23:06:05
URL: http://cattasskymningsland.blogspot.com/
Postat av: Carro/camile

Ja man mår som man förtjänar ibland. ;)



Härligt kort din mamma fick. Min mamma blev firad förra helgen när hon var här. Det kommer i min blogg så småningom det hon fick.



Själv väcktes jag av barn och make med frukost på sängen och tårta. Fick ett presentkort och ett kort. =) Mysigt.



Vad härligt med ALV!!! Mina barn älskar det stället. Får se om det blr en tur dit i sommar. Ska till västkusten en vecka. Längtar efter sommarlov nu.



Ha det bättre än bäst vännen!!!

Kram!!!

2011-05-31 @ 01:27:34
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Garvar ihjäl mej......snälla berätta lite om blommor och vin för mej oxå:-)



Ha det bäst! Kram Cathrin

2011-05-31 @ 09:05:29
URL: http://norrgardens.blogspot.com
Postat av: Maria

Åhhh, vad jag blir avundsjuk. Jag vill också ha nära till ALV. För oss tar det ca 6-8 timmar att åka dit.



Maria

2011-05-31 @ 14:44:09
URL: http://mek73.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej Petra!



Vilket coolt kort din mamma fick :) Och det är nog bara du som kan komma på att använda en bit av den överblivna tapeten ;) Riktigt läckert! Som vanligt är det färglagt till perfektion :) Och mormorstämpeln. Den kommer jag köpa. Punkt



Tack för att jag gick titta på de här underbara bilderna från ALV, vi vill gärna åka dit och har planer på det inför sommaren :)



Kram!

2011-05-31 @ 21:32:27
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: pojjo

HA HA HA underbara barn.. ha ha...

Kortet är helt ljuvligt som allt annat du gör ler

Vet inte om du såg att jag ville beställa en sån reg skylt ifall du kunde? Det får gärna börja med AC sen siffror.. om det är ok.??



Kraaaaam

2011-05-31 @ 23:01:54
URL: http://pojjo.blogg.se/
Postat av: mya

Ser ut som en härlig dag. kul att ha en familjedag på sånna ställen. vi var på skara sommarland ett år med min ena bror och familj. det var himla roligt. :)

2011-06-01 @ 12:53:20
URL: http://www.mrsmamamya.blogspot.com
Postat av: MormorMargareta

Ser ut som en toppendag!

2011-06-02 @ 19:49:42
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0