Oktober, en månad att uppmärksamma!

Tjohoooo!!

Åter igen är det fredag!
Dagarna springer fort fort fram å jag tycker knappt att jag hinner reagera.

Imorse var det kallt ute. Den där kylan, den kommer och går, men snart är den här för att stanna på allvar.
Kylan längtar jag inte alls efter. Jag och kyla är ett omaka par då min kroppstemp ligger på 35 grader.
Alltså inte speciellt varmblodad med andra ord.. ;)
Däremot är det ju så sjukt mysigt med mörkret när snön väl lägger sej å adventljusstakarna letar sej fram i var mans fönster.
DET längtar jag efter!
Men det är ju ett litet tag kvar tills dess.

Nu är det oktober månad, en månad där man bl.a fokuserar på bröstcancer.
Många har drabbats och jag tror att dom flesta av oss känner någon som har eller har haft denna fruktansvärda sjukdom.

Jag besökte just Kristins blogg. En bloggvän från förr.
Sedan vi båda fått barn har våran mail- och bloggkontakt lite runnit ur sanden.
Idag fick jag för mig att besöka hennes blogg och hennes livsöde berörde mig djupt.
Hon har drabbats av en hemsk hudcancer och håller för stunden på att slåss mot denna hemska sjukdom.
Livet är orättvist! Det klumpar sig i halsen på mig när jag tänker på det. Hur liten man är. Så lite man har
att säga till om och möjligheten att kunna styra över ens egna liv.

Kristin har startat en insamling till Cancerfonden som inte är fokuserad på någon speciell cancersort.
Då min mamma haft bröstcancer och min bror testikelcancer känner jag starkt för att hjälpa till i den mån
jag kan genom att bidra med en peng till dessa insamlingar!


Jag vill därför slå ett slag för Kristins insamling till Cancerfonden!;
SMS:a BESEGRA 4699
till 72988 för att skänka 50kr till insamlingen.

Skicka in ett bidrag du också!


..............................................

Ikväll tänkte jag visa en liten ask att ge bort i present.
jag har följt en tutorial som jag för stunden inte hittar.


Stämplar från Skogstokiga.

Jag ville hittat ett litet rör att fylla med guldpengar, men jag hittade inget tyvärr.
Så det fick bli en
(på tok för lång) godisrulle istället.
Godis är ju alltid trevlig att få, men när det är en födelsedagspresent så vill
man kanske ge något mer av värde än bara en lite rulle med
Mentos ;)
Alla stämplar kommer från Skogstokiga!


Man skulle även kunna sätta ett stearinljus i hållaren eller hitta på något annat fyndigt :)
Just för stunden hade jag ingen bra rekvisita, så en
Mentos inrullad i ett grönt mönsterpapper fick det bli!


Nä, nu är det nattisdags för lilla mej!


Trevlig helg!!


Många kramar Petra

Kommentarer
Postat av: Nina

Tycker det är kanonbra att oktobertrenden och insamnlingen till bröstcancer håller i sig och att det inte glöms bort... men man ska inte glömma alla andra cancervarianter, det är en hemsk sjukdom! Kanonfin ask du gjort, gillar stämpeln! Och mentos är ju jättegott så det funkar ju lika bra som ett ljus ;)

Trevlig helg!

Kram Nina

2011-10-22 @ 11:39:45
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Angelica

Jättefin, "pengarör" är ju en kanonidé, tack för tipset.

Ha det!

2011-10-22 @ 12:23:52
URL: http://scrapp.blogg.se/
Postat av: MarjaS

Just wonderful.hugs marja

2011-10-22 @ 19:48:50
URL: http://Marjasscrapfun.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag hoppas inte det gör något att jag frågar, men vilken av dina bröder har drabbats av cancer? Jag har ju träffat dem båda i bowlingsammanhang, jäkligt trist att höra att någon av dem har drabbats! Hoppas allt går bra med både din mamma och bror. Själv förlorade jag min mormor och min bästa väns mamma i denna förbannade sjukdom!

2011-10-22 @ 20:59:52
Postat av: Johanna "pojjo"

Super fint alsteroch underbar tanke.

cancer är det många som drabbas av och vi måste alla hjälpas åt att bota det.

min pappa har prostata cancer så även ja vet hur hårt det drabbar.

kram

2011-10-23 @ 14:40:59
URL: http://pojjos.blogg.se/
Postat av: Pysselfröken

Hej!

Ja, cancer är grym. Jag har förlorat både min moster, faster och en av mina bästa vänner i cancer.

Så fin ask du har skapat. Färgläggningen av den fina stämpel när toppen!

Kram

2011-10-23 @ 19:56:02
URL: http://pysselfrkensblogg.blogspot.com/
Postat av: Catta/eldhexan

Hej vännen!



Det är verkligen skrämmande att det är så många runt om oss som drabbas av cancer... tack för att du sprider insamlingen vidare, det behövs...Håller tummarna för din vän!



Underbar hållare, kul och annorlunda pyssel! =) Så söt tjej du färglagt så fint! och de där biljetterna är ju så fina! =)



Hoppas du slipper frysa i veckan! Varma kramar!!! Catta

2011-10-23 @ 22:21:40
URL: http://blogg.skymningslandet.net/
Postat av: Johanna "pojjo"

taack söta du för kommentaren :D

jag är alldeles för dålig på att färglägga stämpel motiv så därför blir det oftast kort utan ler

Sen så säljer ju jag de flesta av korten ja gör och tyvärr så säljs korten för dåligt om jag har stämplade motiv på...trist men sant.

Ha en toppen vecka

kram banan

2011-10-24 @ 13:00:15
URL: http://pojjos.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Vilken fin grej....smart att man kan ha lite av varje i hålet.

Hoppas och håller tummarna för en ganska mild vinter, men med snö - för det blir så vitt och fint med den....och barnen vill ju ha snön.

Kram och tack för alla fina kommentarer inne hos mig.

2011-10-24 @ 15:08:36
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Petra

Men men men... hur fint var inte det här så. Lööööööööööööööövli!!!

Massor av Skogstokiga bamsekramar

från mig i höstrusket

2011-10-24 @ 17:26:25
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Jasmine - säljer handgjorda kort

Gud så fint! Verkligen bra gjort.

Kram

2011-10-25 @ 10:58:26
URL: http://jasmineskortmakeri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0