Gottepåse #1

Lördag!!..

..Å trött som stryk.

Har småstädat lite, borde ta tag i att städa ordentligt då det ser ut som HEJ, KOM Å HJÄLP MEJ här hemma!
Förstår inte att dammet kan komma tillbaka så snabbt..?!

För en tid sedan fick Loke en present av min faster (gudmor).
Hon hade sett bilderna på lekstugan och enligt henne fattades något.....


...ser ni vad som är nytt? JO! Grytlappar i perfekt storlek för Lokes lilla kök.
Hon gav honom även en härlig bakplåt att ha i ugnen och supersöta muffinsformar i gummi!
TUSEN TACK KRISTINA!!!! Tänk, grytlappar har jag faktiskt inte haft en tanke på! Vilken miss! ;)


Tidigare idag hade vi hemmamatch mot V8 (Västervikslag), gick dock inte så bra.
Men så här i början av säsongen får man väl inte ha för höga krav på sej själv då man är så hiskerligt otränad.
Eftersom både min man och jag spelar så kan vi inte utnyttja full träningstid.
Vi måste ju dela pga Loke och det underlättar inte mitt spel direkt.
Jag är en sån som blir en bättre bowlare av att träna! Jah, frågan är vem som INTE blir det egentligen ;)


På tal om Gräslök*!! (*något helt annat) Vet ni vad jag gjorde häromdagen?!!!
JO! Jag STÄDADE mitt pysselrum!!!
Det var nog decennier sen sist!! :P
För ca ett halvår sedan höll en stor hylla ovanför skrivbordet att trilla ner.
På denna hylla stod bl.a en massa lådor och annat skit.
Dessa grejer fick ja belamra på andra ställen i rummet. Men då jag, sedan tidigare, struntat i att plocka undan
efter mej..så såg det ut som ett smärre bombnedslag med allt detta ståendes överallt.
Det fanns liksom ingen plats för mej att sitta på längre.
Sista tiden har jag känt att jag totalt tappat min mojon för pyssleriet. Så häromdagen fick jag NOG!
Här behövdes VERKLIGEN städas!!! Men det skulle inte gå förens hylljäkeln vart uppskruvad igen.
Så det var ju bara till att ta tag i det.

NU ÄNTLIGEN går det att sitta i mitt pysselrum igen!! *skutt*
Å jag har t.o.m bytt gardin och lampskärm på fönsterlampan :)

I och med min storstädning återfann jag även min MOJO!!!
Tyvärr inte för kortmakeriet, den är bortblåst..
Men tills dess jag letat mej tillbaka till kortmakarträsket så altrar jag gärna :)

Idag tänkte jag visa en liten gottepåse som jag gjort av en liten cellofanpåse.


I cellofanpåsen har det legat blommor från Magnolia tidigare.
Blommorna och bladen är utstandade med dies från Magnolia *kär*
Den übersöta textstämpeln kommer från Skogstokiga och kan knappast bli mer passande ;)
(Här hemma pågår nämligen en ständig terapi )


Inne på StampARTic pågår just nu ett DT-call!!!
Vi letar efter två kreativa designers till vårat team!!! Läs mera om det HÄR om du är nyfiken!!




Tack sötaste ni för era ord om mina gamla foton i mitt tidigare inlägg!!
Det berör mej starkt då jag känner mycket kärlek kring det ämnet.


TAck för att ni finns!!!


KRAAAAAAAM

Kommentarer
Postat av: Maritha

tack för att vi finns.....ja du stumpan ,jag säger då TACK FÖR ATT DU FINNS!!!! =)Så mycket fint som du sprider omkring dej i både pyssel och ord så får man vara glad att man får ta del av det! ;)



Ursöt liten påse,och den sortens terapi är den enda som jag skulle gå med på...hi hi



ha det bäst snyggingen

Kramen

2011-09-10 @ 23:06:38
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Eva-Lena

Vilka underbara små påsar. Choklad är underbart gott och ett måste.

Ha en trevlig söndag

Kram

2011-09-11 @ 08:58:28
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Louise

Hej gumman!

Det här är sååå underbart vackert :)

Alltihop! Din text (som som alltid är fantastiskt målande om ert liv tillsammans), Lokes FABOLÖSA lekstuga (Signe hade nog gjort vad som helst för en sådan ;), och sist men inte minst den läckra chockladgåvan :)

Textstämplen passar så perfekt till!

Stunning!

2011-09-11 @ 11:08:41
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Vilken underbar pås-topp.

Kram Tesa

2011-09-11 @ 14:37:37
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Anneli

Så underbar gottepåse, vad påhittig du är...

Lekstugan blir bara mysigare och mysigare...



Har du sett att Linda Muhr och Pysselgalen ordnaren scrapp träff i Läckeby den 12 november. Vore kanonkul om du kom med!!!Fundera på det!!



Kraaaaaaaam Anneli

2011-09-11 @ 17:24:42
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Katja/MezzaNotte

Helt underbara gottepåsar du delar med dig av!! Ja, själen behöver terapi. Lokes lekstuga är bara sååå underbar. Där skulle jag vilja sitte med en gottepåse!!



kramis!!

2011-09-11 @ 20:55:22
URL: http://mezzanotteskapar.blogspot.com/
Postat av: Erica

Hej Petra! slänger in en länk här till nya adressen, hoppas du vill följa mig dit!

kram!



ps jättefina godispåsar!! ds

2011-09-12 @ 12:46:37
URL: http://www.lillapysselvran.wordpress.com
Postat av: AnnikaS

Vad skönt att du äntligen fick ett ryck och fick röjt i pysselrummet, hoppas nu att mojon hittar tillbaka ordentligt. Men tills kortmakeriet kommer igång igen så njuter jag gärna av sådana här underbara gottepåsar!

kram Annika

2011-09-12 @ 18:27:20
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Sinikka

Oj, vad fint den var och vilken bra text......passar alla....:-)

Kram Sinikka

2011-09-13 @ 22:56:24
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0