En uppiffad trälåda

Hej svejs!!!

Inte många dagar kvar tills vi får fira in det nya året! Spännande! Hoppas 2013 blir ett bra år :)
 
Idag och imorgon jobbar jag i charken på Konsum igen. Sen blir det nog lugnare med extraarbete skulle jag tro.
Var å skrev in mig på Arbetsförmedligen igår. Det var en ny upplevelse för mig.
Ska ta tag i arbetssökandet på allvar efter nyåret hade jag tänkt.
 
 
I somras när vi var å slängde skräp på soptippen hittade jag en stor trälåda.
Ah!! Den går säkert att göra någonting med tänkte jag och norpade den med mig hem.
När julen och kylan knackade på dörren var det åter igen dags för oss att börja elda i öppna spisen.
Men hur kul är det att ha alla tidningar liggandes på golvet bredvid vedkorgen? Nä, en låda behövde vi ju..
Precis som Nalle Puh sa jag högt för mig själv.."Tänk..tänk" och gnuggade min panna.
Juuuust det! En gammal trädlåda låg ju å skräpade i verkstan, kanske kunde man piffa till den med
lite vit färg och nåt dekorativt motiv?
 
Japp, så fick det bli! :)
 
 
Så här såg den på ett ungefär ut innan. (min saknade text)
 
 
 
Å så här blev den;
Vinrankan har jag först målat med blyertspenna, sen färglade jag den med svart tuschpenna.
W:et stämplade jag. Likaså en liten liten text precis nedanför kransen :)
 
Tycker allt att lådan blev ganska så charmig.
Att med så enkla medel kunna göra en så tråkig låda lite roligare :)
 
 
Kram

Kommentarer
Postat av: Anneli Mellstrand

Hejsan ssvejsan......
Lådan är jättecharmig , superfin ...........

Nu får jag önska dig o din familj gott slut och gott nytt år

Kramar i massor
//anneli

2012-12-29 @ 16:03:24
Postat av: Pernilla/pillan

Men så snygg den blev! I like! Bra gjort med att rita rankan på fri hand! Ja snart är det 2013... Hoppas på att bättre år för min del.. 2012 har varit lite väl många prövningar en gång.. Kram

2012-12-29 @ 20:51:27
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Margareta

Superfin låda till tidningarna!! Vilken bra idé!!
Det var ganska länge sen jag hälsade på här hos dig,
men idag har jag tassat omkring här en lång stund och hittat såå mycket vackert och inspirerande. Alla vackra vimplar och ditt fina julpyntade hus - underbart!!
Vill önska dig och dn familj ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!! Hoppas du får ett jobb att trivas med under 2013!! Helst SNART!!
Kram!!

2012-12-30 @ 21:56:27
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Lena

Heej och god fortsättning!!
Hoppas ni fick en mysig nyårsafton!!

Jag älskar din låda!!, och det är så kul när man kan "återbruka" saker..hittade en gammal raketlåda en gång och den planterar jag numera kryddor i om somrarna!!

Önskar dig nu ett bra 2013!!
Kram Vännen!!

/lena

2013-01-01 @ 22:57:53
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Maritha

Så himla superduper fint....den lådan skulle jag allt vilja ha här hemma,galet så fint du gör bruttanluttan!!! =)

Kramen

2013-01-02 @ 22:13:25
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0