Lokes första egengjorda kort

Hej alla glada!

Alltså, vilket väder vi har/haft!! Sjuuuukt jäkla varmt å fint!
Jag är inte den som klagar på värmen, det skulle jag aldrig förmå mig att göra.
Jag klagar istället på att jag många dagar varit totalt felklädd ;)
puuh!!

Jag upptäckte rätt fort en liten feltrycksnisse i min egna blogg i förra inlägget.
Eller jah, kanske ingen feltrycksnisse egentligen..Snarare en utebliven detalj som kanske är rätt viktig i sej.. ;)

Dörren jag skrev om i förra inlägget.
Det ska bli en Skafferidörr!!! Därav hasp-funderingarna!! ;)
Den ska alltså inte agera dörr in till köket något mer, för där har den gjort sitt! :)


Jag måste visa ett kort som Loke gjort till en jämnårig kille som fyllde år för ett litet tag sedan.
Han har gjort det mesta själv. Jag har hjälpt honom lite lite granna på traven bara :)


Lokes första egengjorda kort! :)
Jag har som sagt hjälpt till med limningen på några av ställena och stavningen av Teos namn :)


Idag ser mitt "vackra" skafferi ut så här.
Skafferiet är till vänster och ett städskåp till höger. Vi ska riva ut båda skåpen och göra om hela utrymmet
till ett enda stort skafferi!...eller jah..stort å stort. Men större kommer det iallafall att bli ;)
Dörren i mitt tidigare inlägg ska bli Skafferidörren! :)


I fredags började maken lägga golvet!! Han hann dock inte så långt då vi drog till Göteborg tidigt i lördags
för att springa på Liseberg en hela dan och därefter sova på hotell till söndagen! :D
En sann myspyshelg med andra ord!! :)

 
Loke å jag i en flygande elefant                                  Johan och Loke åker Sagoslottet

 
Skönt att ha en stand-in när jag å Johan inte riktigt     
fixar snurrande karuseller. Fy tusan va dessa
Segelbåtar snurrar runt SNABBT!!! *urk*

 
Loke i snygga 3D-glasögon.

Jag insåg att 3D-brillorna var otäckt lika mina solglasögon! *hahaha*

    
3D-brillor eller solglasögon?? Det är frågan!


Vi gick på Liseberg med Johans 3 kusiner, en flickvän till en utav dem + ett kusinbarn på 5 år.
Även Johans moster och morbror var med + några till.
Tusan va skoj det var!
Varken Johan eller jag är några fanatiker i att åka karuseller men jag köpte mej ändå ett åkpass så jag kunde åka obehindrat med Loke.
Loke var då ingen fegis!! Han ville åka allt!! (vilket han inte fick såklart..men allt han kunde åka, åkte han!)
Flumeridern var bl.a populär! :D
Å att vi hade STRÅLANDE SOLSKEN HELA DAN gjorde inte dagen sämre!!! *skutt*
Då torkade man snabbt efter Flumridern och Kålleradon! *hihi* ;D

NÄhä, dags att nana kudde.
En ny "arbetsvecka" i lackverkstaden väntar.


KRAM Petra

Kommentarer
Postat av: Maritha

...såååå snygg i 3D brillorna,behåll dom på du gumman!!! hi hi hi

Ni såg då ut att ha haft en underbart kul dag.

Och kortet sonen har gjort....oj oj,där har vi nästa generations megapysslare kanske??!! Hälsa han att kortet va toppen snyggt!! =)



Kramen

2012-05-30 @ 13:27:00
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Catta/eldhexan

Gött att ni hade fint väder på Liseberg! Var det mycket folk? Vi planerar att åka dit med en annan familj med barn i Vincents o Mirandas ålder (perfekt, så kan killarna åka tillsammans det som inte mamma som blivit kärring när det gäller de värsta åkgrejerna vågar åka =P )Ska bli så kul!

Ha, ha, underbara 3D-brillor! Kommer göra succe på beachen, baby! ;)

Oj, oj, tror Loke ärvt en liten konstnärsgen av dig, så fint kort! :)



Stoooor Kram till dig och familjen!

2012-05-31 @ 22:14:17
URL: http://blogg.skymningslandet.net/
Postat av: Theresia

Å Så mysiggt ni verkar ha haft det. Vi brukar åka en gång i maj till liseberg en gång senare efter skolan börjat. Men ärn har vi inte åkt ännu...

Kram Theresia

2012-06-06 @ 19:18:22
URL: http://theresia-c.blogspot.com
Postat av: Tesa

Tack snälla för din kommentar om tavlan:)

Härligt med en tur till Liseberg, vi brukar åka dit på semestern (mitt i högsäsongen)

Hoppas du har det bra och får en skön sommar.



Kram Tesa

2012-06-09 @ 20:47:07
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: L8

Det syns vem Loke brås på... :)

Ville bara kika in och säga att jag saknar dig!!

Hoppas du får en kanonskön sommar!

Kramisar

2012-06-17 @ 09:10:01
URL: http://www.l8sblog.blogspot.se/
Postat av: Anneli



Önskar dig en riktigt trevlig midsommarhelg.

Kraaaaaaaaaaaam Anneli

2012-06-21 @ 21:46:22
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0