Bikinikort ~ Shortskort

Hej svejs!!

Hur har ni det i sommarvärmen??
 
Här är allt bara bra. Jobbar å sliter när alla andra har ledigt, typ ;)

Eller ledigt å ledigt...
Min stackars man har fått slita häcken av sig i trädgården på sin semester ;)
Han var rätt glad när han skulle börja jobba igen i måndags! *haha*
Staaaackarn!! ;)
 
Nu börjar man ana hur vi tänkt ha trädgården iallafall :)
Jag ska se till att fota den så ni får se progressen.
 
Det som saknas nu är marksten, jord att så nytt gräs i och staket... + en massa annat ;)0
(låter som vi inte gjort ett skvatt! *haha*)
Vi har en dum slänt där en gammal stentrappa finns. Trappan vill jag ha kvar men vi vet ännu inte hur vi vill ha det på sidorna av trappen. Gräs går inte, finns ingen chans att kunna klippa det med gräsklipparen då det är för brant.
Jag skulle kunna tänka mig stora stenbumlingar och lågt växande plantor..ex smultron eller taklök..
eller mer etapper med dekorsten.. hum..svårt det där.. Så vi avvaktar med den biten.
 
NU till nåt HELT ANNAT!! ;)

Jag fick en beställning på ett kort till en tjej som skulle fylla 30.
Hon ska dessutom flytta till USA inom kort så jag fick gärna ha med det någonstans på kortet.
 
Så här blev slutligen resultatet!
Ett sk. bikinikort men med shorts på baksidan som döljer rumpan istället för en bikiniunderdel ;)
 
Mönstrade pappret från Magnolia. Spets från Panduro.
 
Shortsen har jag ritat på akvarellpapper som jag sedan gett lite skuggningar här å där med akvarellfärg.
Har även sytt sömmarna så det ska likna riktiga shorts :)
Fickorna är påsydda och där har jag gömt ett litet hemligt meddelande till födelsedagsbarnet ;)
 
Halsbandet stansade jag ut med en gammal QK-die.
 
En bakgrundsbild som jag hittade på nätet. Den skrev jag ut i ett miniformat efter lite trix med designen ;)
 
närbild
 
 
Kram å hej!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så grymt kort. Hur coolt som helst! Å det var på tiden att du uppdaterade bloggen lite tycker jag :) kram kram från förra grannen

2013-07-27 @ 09:27:31
URL: http://sandralindblad.blogspot.se
Postat av: Linda

Riktigt coolt kort! Häftigt med sömmarna, det ser verkligen verkligt ut! Hoppas att du får njuta av lite sol och ledighet i sommar också, inte bara jobb.
Kram, Linda

2013-07-27 @ 16:15:32
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

shit vilket coolt kort Petra!
Jag har helt kommit ifrån papperspyssleriet det sista året. Det känns lite trist men jag hittar inte riktigt tiden :-(

2013-07-31 @ 15:40:54
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Cathrin

Men hallå......du är grym. Så vansinnigt häftigt kort, tänkt många ggr jag ska göra ett sådant, men det här var nog det coolaste jag sett.
Vore kul att få se lite trädgårdsbilder....ha det gott i sommarvärmen.
Kram Cathrin

2013-08-05 @ 20:53:28
URL: http://norrgardens.blogspot.se
Postat av: Margareta

Åh ett så läckert kort!! Särskilt shortssidan gillade jag såå mycket!!
Kram!!

2013-08-11 @ 00:57:05
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Men oj vilket häftigt kort! Superläckert!

2013-08-17 @ 20:14:46
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Carina

Du är så bra; jag bara älskar dina idéer och fattar inte var du får allt ifrån! :-)
Hälsar Carina
(som är från Särna, btw)

2013-08-21 @ 08:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0