Studentkort

Hej svejs!
 
Hur har ni det? Påbörjat era semestrar ännu?
Nja, lite för tidigt än kanske? :)
 
Här sätter sommarjobbet igång på allvar veckan efter midsommar.
Har förvisso jobbat en hel del de senaste två veckorna, å det är gött!
Tråkigt att ha ännu en sommar utan någon semester dock, men då jag har "semester" resten av året,
så gör det mej inte så mycket att jag får jobba. Men man hade ju gärna varit ledig när det är finfint väder ute ;)
 
Hoppas verkligen att jag får ett HELTIDSjobb snart!!
Jag är supertacksam över min extratjänst på Konsum, men det funkar ju inte i längden tyvärr..
Hade jag däremot inte haft den tjänsten, då hade jag nog varit väldigt långt nere i skorna vid det här laget.
Nu har jag ju ändå känt mej relativt behövd.
 
Äsch. Nog om det.
 
Tomas, mitt kusinbarn tog studenten i fredags så jag gjorde naturligtvis ett litet kort till honom :)
Kände för att testa något "nytt" (för mej iallafall! *haha*) å gjorde ett sk. stafflikort.
 
Under produktionens gång ville jag göra kortet mer personligt så jag kontaktade Tomas lillasyster.
Hon fick beskriva hur hans studentmössa såg ut i färg och text.
Sen kom jag på idén om att använda studentskylten som de skulle ha när han sprang ut, så då kontaktade jag istället mamman (min kusin).
Hon mailade över en bild på skylten och den skrev jag ut.
Det blev lite komiskt för Tomas, som fick kortet där på kvällen.
Han tyckte det var sånt sammanträffande att jag lyckats få mössan och skylten så likt verkligheten! *haha* ;D
 
Studentkillen kommer från hÄnglar. Jag ritade dock dit en ny liten hand som håller en skylt.
Där klistrade jag dit ett foto föreställande skylten de använde när han sparkades ut :)
 

Idag var jag och brorsan med barnen på Astrid Lindgrens värld.
Det var dags för invigning av nya Emil-miljön å den var helt fantastiskt fin! WOW alltså!!
Tror vi bara kommer hänga där framöver ;)
 
Här är ett foto på själva Katthult.
Men det är såååå mycket större än så!
Kanske kommer det mer bilder framöver :)
 
 
Å hur går det med min träning då?
Jo, framåt måste jag säga :)
Tränar 4-5 dagar i veckan och känner mej starkare och starkare för var dag som går :)
Det är så himla skönt att ha kommit igång med träningen på allvar igen!
 
Här nedan kan man även se ett litet resultat på min envishet :)
Har lite svårt att "komma åt" och bygga upp den nedre delen av magmuskulaturen men jag
kör på så får vi se om den behagas anlända någon gång ;)
 
 
 
Kram Petra
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisbeth Jönköping

Hej Petra! Länge sen jag va inne på din blogg. Åhhh den magen skulle jag vilja ha..... Kanske hjälper om man börjar träna... :-)KRAM

2013-06-17 @ 13:30:57
Postat av: Jasmine

Ett så otroligt fint och personligt studentkort. Roligt att se. :)
Kram

2013-06-19 @ 13:20:41
URL: http://jasmineskortmakeri.blogg.se
Postat av: Maritha

Ohhh kortet är ju bara sådär Perta-perfekt!! Underbart på alla sätt! =)

Magen....WOOOW!! Den skulle jag vilja kunna köpa på E-bay....för jag får då aldrig till en sån själv!! =)

Kramen damen

2013-06-22 @ 14:21:22
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Margareta

Underbart fint studentkort - och jag kan förstå att han blev rätt paff!!
Studenten i vår familj hade en "scrappad" studentskylt!!! ;o)
Magen tycker jag är fin både före och efter, men jag begriper mig ju inte på sånt;o)
Kram på dig!!

2013-06-22 @ 21:45:36
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0