Bröllopskort med tårta

Hej hej gott folk!
 
Lööööördag och jag ska strax bege mej till jobbet :)
 
Jag fick en beställning utav min kusin på ett bröllopskort.
När jag frågade efter eventuellt färgtema på bröllopet (då jag gillar att skapa kort utefter dom färgerna)
så fick jag lila men mer åt det blåa hållet som svar.
Jag fick även veta att de skulle ge bröllopstårtan i gåva till brudparet.
Det vore ju något att spinna vidare på tänkte jag och kom att tänka på kortet jag gjorde i januari till våra vänner i Norrköping som gifte sej.
 
Så fick det bli!
Jag fick en skiss på tårtan från min kusin så jag hade något att utgå ifrån.
 
En trevåningsvariant med 3 sorters blommor som dekorerar varje våning och pärlband runt.
 
 
 
 
Min kusin valde att modifiera början av texten så den skulle passa dem och brudparet bättre.
 
 
"K som i Kärlek är redan givet
Ä som i älska för hela livet
R som i raring, säg det ofta
L som i lycka när rosor dofta
E som i evighet må det råda
K som i kärlek mellan er båda."
 
Underbart fin text tycker jag <3
 
 
Nähä, nu måste jag göra iordning mej för jobb.
 
Må gott alla kära!
 
kram Petra

Kommentarer
Postat av: Anneli

ÅHH vilket underbart vackert bröllopskort, gillar massor!! Kraaam Anneli

2013-05-26 @ 08:49:25
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.se/
Postat av: Tesa

Vilken härlig textfont. Vad heter den?
Kram Tesa

2013-05-26 @ 22:16:34
URL: http://www.tesapysslar.blogg.se
Postat av: Anonym

Och naturligtvis ett underbart kort:)
Kram Tesa

2013-05-26 @ 22:17:05
Postat av: Margareta

Underbart bröllopskort och vilka fina texter!! Stor liftvarning här!!
Kram!!

2013-06-05 @ 21:40:36
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0