Konfirmationskort med filur

 
Hej svejs!
 
Idag tänkte jag bjuda på ett konfirmationskort jag gjort till mitt kusinbarn.
 
Mamma tyckte jag skulle göra en liten pengaficka inuti kortet vilket var en toppenbra idé!
Bara det att jag lika fort glömde bort att jag skulle göra det! *haha*

Motivet på kortet var inte så svårvalt.
Älskar denna lilla oskyldiga änglafilur som finaste Nina ritat och tycker den
passar PERFEKT på ett konfirmationskort!! ;)
 
Änglafiluren är färglagd med akvareller på tub och med en liten glittertouch på vingarna och glorian.
"Konfirmation" är utskrivet på datorn.
Korset har jag fyndat här i stan. Blommorna kommer från Magnolia.
Kantstans från Fiskars.
 
En liten dikt.
 
 
 
Idag har Johan och jag varit med Loke till läkaren i Västervik.
Loke föddes med blåsljud på hjärtat men tror även att en liten bit av mellanväggen saknades
om jag fattade det hela rätt?
De sa vid upptäckten 2008 att de skulle skicka ut en ny kallelse när han fyllt fem så nu var det
alltså dags.
Speciellt oroliga var vi inte då det är FULLT ÖS på denna lilla kille och han visar inga som helst tendenser
på att hans hjärta skulle vara nedsatt.
Och mycket riktigt, allt såg bra ut! SKÖNT!
 
Johans mamma har opererats ett flertal gånger pga sitt hjärtfel (tror hon har tre kammare?)
och min mamma opererades för hjärtfel (öppenstående ductus) när hon var liten.
Även jag föddes med blåsljud, vilket är jättevanligt på nyfödda.
Men på våra mödrar växte det aldrig bort, så det var en viktig uppföljning på Loke kände vi.
 
Nu kan vi däremot lägga detta bakom oss :)
 
 
På tal om min spillevink!
Kolla vad han gjort!!
Tagit hål i örat!
Plutten har blivit stor!
Om några månader ska han få ett örehänge med en grön sten har vi lovat ;)
 
 
Kram på er!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tesa

Underbart kort o tack för svaret:)
Kram

2013-05-29 @ 23:43:34
URL: http://www.tesapysslar.blogg.se
Postat av: Ciza

Underbart kort, som alltid när det kommer från dig. :)

Skönt att han är så pigg och allert och att allt såg bra ut. :)

Kram

2013-05-30 @ 08:37:47
URL: http://ciza-patricia.blogspot.com
Postat av: Nina

Håller med om stämpeln, superfin!!!
Och kortet är jättesnyggt!
Skönt att allt såg bra ut med Lokes ❤
Även om man inte är orolig är det ju skönt att få det kollat :)

Trevlig helg!
Kram Nina

2013-05-31 @ 09:22:32
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Margareta

Åh så härligt att allt var bra med Loke!!

Kortet till konfirmationen är så jättefint!! De sydda kanterna gör sig verkligen!!
Kram till dig!

2013-06-05 @ 21:42:44
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Maritha

Åhhhh kortet är bara såååå charmigt ju...vilken filur!! =) Härliga färger och bara toksnyggt!! =)

Skönt att det var bra med hjärtat på lillkillen!!

Kramen

2013-06-13 @ 14:30:05
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: HelenaN

Vilket fantastiskt fint kort, Petra! Slår vad att mottagaren blev jätteglad :)
Vad är det för typsnitt du använt dig av? Berätta gärna :))
Kram, HelenaN

2013-08-29 @ 21:15:02
URL: http://helenas-web.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0