Gästdesigner!

Hej allesammans!!

Jah, som vanligt är jag ingen direkt aktiv bloggare, men det är ju inget nytt vid det här laget ;)
 
Jag tänkte berätta om en lite hemlighet jag gått å burit på ett tag nu.
 
 
Den norska kortmakartidningen Ett trykk frågade mig nämligen för en tid sedan om jag ville
Gästdesigna för dem år 2014 och när jag fick se upplägget kände jag att det är nåt jag borde fixa eftersom jag inte är så aktiv med papperspysslet längre.
Å kanske blir det ett sätt för mig att hålla igång, för nu har det varit anskrämligt avslaget på den fronten!
 
Jag har faktiskt ett kort som är färdigt för att visas.
Men våran stationära dator (som har Photoshop) har tyvärr kastat in handduken..
Så jag får visa er kortet så småningom.
 

Istället får jag berätta lite om träningen.
Jag håller igång med träningen ordentligt å det känns toppenbra!
Under en period var det lite knepigt då jag precis fått nytt jobb, bowlingsäsongen hade börjat och
en visdomstand vart inflammerad.
Jag fick ingen rutin på min vardag å träningen vart lidande i ungefär två veckor.
Men när jag väl började känna mej bekväm med jobbet så hittade jag snabbt tillbaka till vardagen och
min efterlängtade gymträning!
 
Kör 6ggr i veckan, mestadels styrka men även cardio.
Känns så himla bra! Kroppen ger mej ett bra gensvar å jag blir taggad utav det!
Bowlingen känns däremot medioker så det skulle jag kunna lägga ner här å nu.
Spelar inga matcher längre pga ekonomiska skäl (eftersom jag håller på att ta körkort)
Men tränar bowling gör jag iallafall fortfarande.
 
 
Så här ser min dagsform ut. Lägger upp lite Instagramfoton.
Om ni har Instagram å vill följa mig så heter jag fruciderstrom där.
 
Min mage.
Ett område jag inte lagt nån större vikt på egentligen.
Tränar sällan hela pass med mage. Ibland händer det ju, men oftast avslutar jag andra pass med mage.
Känns skönt att inte behöva lägga så stor vikt på det området utan att det sköter sej självt.
 
 
Armarna.
Roligast att träna! Man får sånt gott "pump" i dem.
Här ser ni triceps in action! :)
'
Ryggen.
Den är svår att hålla koll på då man inte ser den dagligen! *haha*
Men en vänlig själ fotograferade den igår. Å jag har rätt mycket att jobba på där.
 
 
Svårast har jag det med benen. Därför har jag lagt in ett extrapass med ben/rumpa i veckan.
Känns otroligt bra! Även om det är tungt att köra ben då det inte är nån direkt favvomuskel..
Men glädjen man känner efter ett benpass är obeskrivlig!
Typ.."JAAA!! Jag ÖVERLEVDE denna gången också!!" Haha!!
 
Här har ni mej...
Inte för att jag alltid sett ut som jag gjorde Mars 2013. Men det var då jag fick nog
 och åter igen tog tag i min gymträning! Körde ju rätt hårt 2012 när jag pluggade i Norrköping (fram till hösten när jag flyttade hem igen och började praktisera, då slutade jag tyvärr å träna) och dessförinnan var det 2007 innan jag blev gravid med Loke.
 
Nu mår jag sååå himla bra!! *skutt* Så att lägga träningen på hyllan existerar inte! :)
 

 Kram Petra
 
 

Kommentarer
Postat av: Anette Johansson

Du är så jäkla GRYMT Petra!!!
Riktigt avis är jag... Är själv inne i en period just nu då jag inte alls hinner med träning. Körde stenhårt i januari-mars, blev riktigt stark och musklerna tog form och jag kände mig riktigt snygg. Sen tog jag över ansvaret på jobbet/restaurangen och helt plötsligt fanns ingen tid till vardag längre... :(
Längtar tills den dag då jag kan slappna av och återgå till träningen; för VILJA det har jag. Det är TID jag saknar...

Kram

2013-10-20 @ 22:44:54
URL: http://anettej.blogg.se
Postat av: Christine Schärfer

Först stort grattis. Det kommer du att klara fantastisk bra. Har ju saknat lite av dina vackra kort och sånt. Men du delade med dig så mycket om inredning och annat. Wow! Du är ju en riktig body builder. Ha det gott och se framemot att beskåda dina alster igen. :)

2013-10-21 @ 11:58:30
URL: http://chiscards.blogspot.se
Postat av: Caroline

Är grymt imponerad över ditt fina resultat. Bra jobbat!
Jag undar dock var ifrån du får kunskap ang träningsupplägg och kost? Och motivationen, hur klarar du att komma över första tröskeln innan träningen känns som ett måste i vardagen?

Tack för trevlig läsning och otroliga kostalster. =)

2013-10-22 @ 16:23:49
Postat av: Caroline

Kostalster ska det såklart vara. ;)

2013-10-22 @ 16:24:21
Postat av: Caroline

Kortalster... driver någon med mig?!

2013-10-22 @ 16:24:50
Postat av: Margareta

Grattis!! Ska kika efter dina alster i Ett trykk!! Blir spännande!
Din träningsvilja är imponerande - hur hinner du??
Ha det gott!!
Kram!!

2013-10-24 @ 16:27:53
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Catrin (Lillstrumpa)

Grattis till gästdesigner! Ska bli kul att se dina alster!
Wow, vilken träningsvilja du har! Det skulle jag vilja ha mer av...
Trevlig helg!
Kram

2013-10-25 @ 20:54:36
URL: http://tsambika.blogg.se
Postat av: Maria

Jisses vilket resultat du fått!! Jag blir grymt impad. Snart får du nog börja göra träningsvideos
;-)

2013-11-10 @ 12:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0