Beställd skylt till 69-åring

En gammal vän till mej beställde för ett tag sedan en skylt till sin pappa.
Hennes pappa är Nascar-fantast. Å tydligen ska en Nascarlegend äga en pub borta i Amerikát som heter
"Whiskey River".
Nu ville hon att jag skulle göra en skylt i storleken 100x40 cm med just denna text.
Hon ville även att den skulle vara lite Texas-inspirerad.
 
Jag hittade en bra "skylt-stomme" i storleken 100x30 så den fick det bli.
Först grundade jag den svart och därefter målade jag den vit i två-tre lager.
 
Nu började det roliga! Att fixa med texten! Jag hade fria tyglar och jag fick genast upp en bild i huvudet på hur den skulle se ut.
Jag fick dock ta en sak i taget.
Först måla dit ordet "Whiskey". Det var då jag insåg att jag inte skulle få plats med "River" i samma typsnitt.
Skiiiiiit är ju det första man tänker, men ok..bara till att tänka om!
Efter lite funderade så valde jag ett annat typsnitt på "River" Men jag ville ha något mer på skylten som kunde
fylla ut lite.
Ett tjurhuvud är ju lite typiskt Texas tänkte jag och började skissa upp en i lagom storlek.
Slutligen målade jag dit huvudet och ovanpå den ordet "River" i en aning mörkare ton.
Avslutade med att borra hål för upphängning och slipade fram lite av den svarta bakgrundsfärgen i kanterna för
en mer sliten look.
 
Texasinspirerad skylt i storlek 100x30cm.
 
Både beställaren och mottagaren verkade mycket nöjda! Skönt!! :D
Den var verkligen superkul att göra :)
 
 
Nu har skolan börjat för Loke!!
Ett stort steg för honom men ett oändligt steg för lilla mej! haha!! ;D
Men han verkar trivas :)
Han fotograferades häromdagen och skolan hade mindre bra framförhållning och informerade
om detta dagen innan.
Bara till att släpa med honom till frisören så fort man kom hem från jobbet ;)
 
Såklart skulle lillkillen ha färg i håret också.
..typ..4st! haha! röd, blå, svart och grön ;D
 
 
Nähä!
har en beställning på ett kort som måste färdigställas så här har jag inte tid att sitta ;)
 
Kram å hej!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken cool skylt! Klart att de var nöjda med den!
Och ännu coolare kille!! Jag blir sugen på att färga håret när jag ser honom. :)
Kramar

2014-08-29 @ 21:54:06
URL: http://kreativgegga.blogspot.se
Postat av: Margareta

Vilken cool kille!!
Och vilken alldeles fantastisk skylt!!! Förstår verkligen att alla blev helnöjda med den!!
Dina fina ljushållare till "fröknarna" här nedanför går inte heller av för hackor!
Länge sen jag hade tid (och uppkoppling) för en riktig bloggrunda (har haft internetkrångel hela sommaren i stugan, och som pensionär kom jag inte hem till stan förrän i mitten av september ;-)
Ha det gott!

2014-10-10 @ 22:29:03
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0