Ljushållare i betong

 
 
Jag ville ge Lokes fröknar något i avslutningspresent nu när han ska börja F1:an.
Vi kommer sakna många av hans gamla fröknar, men stan är liten så vi lär springa på dem titt som tätt ändå :)
 
Mitt val att ge något handgjort var rätt så enkelt. Men vaaaad? Hade flera förslag men tillslut föll valet på
ljushållare i betong.
Gjorde dem i mjölkkartonger med en bas av bl.a vinkeljärn, finmaskigt nät och ståltråd.
Blev faktiskt rätt nöjd över resultatet måste jag säga! Gillar det råa och ojämna i dem.
 
Spraymålade dem vita och slutligen stämplade med olika stämplar.
 
Stämplar från bl.a Tim Holtz och egendesignade.
 
Det var inte lätt att stämpla på en knöglig betong vill jag lova. Det kan vara fint med det ojämna resultatet
men när man vill att texten ska synas fick jag helt enkelt sitta å fylla i för hand med en svart tuschpenna.
 
Två ljushållare med stämplar som jag designat. Beställde dem sedan för tryck hos MyCards
 
 
 
 
Semestern är här å vi jobbar med att få markstenen på plats i trädgården.
Förra veckan så anlände 9 ton stenmjöl och 10 pall med marksten..Så vi är inte direkt sysslolösa! *haha*
Kommer bilder på detta framöver :)
 
 
Kram så länge!!
 
/Petra
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: christine schärfer

Jätte fina tycker jag. Du är duktig, du. Kram Christine

2014-07-30 @ 15:33:54
URL: http://chiscards.blogspot.se
Postat av: Linda

Så snygga! Och roligt att du gjort dem helt från grunden! Kan tänka mig att de blev väldigt uppskattade.
Kramar

2014-08-07 @ 21:25:26
URL: http://kreativgegga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0