Fågelholk och sovrum innan och efter!

Nähä, nu kanske det är bäst att sparka igång den här bloggen igen..
Synd att man inte tar tag i ens bloggande.. Många gånger saknar jag att skriva av mig, så som jag
gjorde förr.
Men det blir lätt att man inte bloggar när man inte har något att visa.
 
Eller jah, jag har ju en hel del att visa, men får ju inte det då det ska eller precis har publicerats
i norska pysseltidningen Ett Trykk som jag är inspiratör för :)
 
Min pappa och jag är rätt så lika i mycket.
Vi är båda otåliga och vill att saker å ting ska hända DIREKT.
Att sitta i soffan å slappa är absolut inte våran melodi utan vi måste hela tiden ha saker att göra.
 
När jag gav min pappa en fågelholkshylla i present efter hans 10a (stroke) så
hade jag piffat fågelholken med en köpt träfågel.
Pappa blev givetvis nyfiken på om man kunde göra egna sådana fåglar och satte igång
å täljde några.
Slutligen fixade han fötter av ståltråd och en liten "gren" som de kunde stå på.
 
Dessa fåglar fick sedan jag och en av dem färglade jag nästan direkt.
Byggde ännu en fågelholkshylla och HEPP! Klar! :)

Denna holk fick ett par vänner till min mamma och pappa.
 
 
Älskade Loke fyllde 6år den 11 april och han vill ha ett kalas med Skylandertema för "sina" dagisbarn.
Tårtan!
En chokladbollstårta som jag dekorerat med bl.a en sk Skylanderportal och några får i marsipan :)
Hoot Loop (Skylanderfiguren på portalen) fick Loke i present och den var perfekt till att hålla ett ljus!
 
Gjorde även några Cakepops lite snabbt. Inte världens snyggaste men väääldans goda!
Måste verkligen införskaffa ett sånt där "Cakepops-järn" som gör perfekta små sockerkaksbollar :)
Bollarna är doppade i vit choklad och slutligen dekorerade med marsipan.
EyeBrawl står och vaktar sina kompisar här bredvid ;)
 
Födelsedagsbarnet!
Försökt få ETT normalt foto på honom men det är omöjligt. Han kan liksom inte le på ett normalt sätt.
Gör sej till hela tiden...suck! ;)
 
Vi har ju förresten gjort i ordning hans sovrum (äntligen!)
INNAN.
Mitt pysselrum, som jag flyttat till ett annat, mindre rum.
 
EFTER.
Lokes sovrum! :)
 
 
Trevlig helg på Er!!!!
 
kram Petra

Kommentarer
Postat av: Christine Schärfer

Åååå Petra, du är så himla duktig. Finns det något du inte kan? Inredning, tårtbakning, scrapping, snickerier.... Jag har bara ett ord. Beundran! Din lille son har en jätte bra mamma. Du har en söt son. Busiga barn är kreativa och smarta har jag för mig:)särskilt när de är födda i april månad:)Må så gott. Kramisar en trogen blogg följare:)

2014-05-10 @ 13:12:55
URL: http://chiscards.blogspot.se
Postat av: Linda

Så fina bakverk du har gjort till kalaset! Jag är imponerad! Och fågeln, så himla söt. Och kul när allt är handgjort.
Jättefint rum ni har gjort till Loke, kan tänka mig att han är jättenöjd.
Hoppas att ni har en jättebra helg!
Kramar

2014-05-10 @ 15:04:59
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0