Jag är en dålig människa!

Japp, jag är en jättedålig människa, hustru och livskamrat!

Min man fyller 40år på fredag och inte har jag påbörjat något kort till honom!! Undrar om jag överhuvudtaget hinner?
Jag har så mycket annat som måste fixas.
Tanken har liksom inte slagit mig. Det har känts så avlägset fram till..jah...NU!, det är ju bara några futtiga dagar kvar för tusan!
Presenten har han däremot redan fått, ett nytt klot och nya bowlingpjux!  :)

Jah, vi får se om något 40-årskort hinns med :)
(Mitt pysselrum är i ett rejält kaos för tillfället så jag har egentligen ingen plats att pyssla på!
Jah..jag säger ju det, jag är en dålig människa, för inte kan jag hålla ordning på mina pysselgrejer heller!)


Jag har glömt att visa ett Halloweenkort som jag gjort för Skogstokiga!


En söt drake färglagd med akvareller, spindelnät och Halloweenhälsning kommer
alla tre stämplarna från
Skogstokiga.


När jag var på mässan i söndags fick jag chansen att testa på att texta två tags!
Jag har länge velat ha två tags med Lokes namn och personnr.
Så det var ett rätt givet val när jag satte mig med hammaren i högsta hugg ;)



Så här ser de ut!! Jag är nöjd, även om jag behöver ÖVA ÖVA ÖVA!!


Lovade ju att lägga upp en bild på det jag inhandlade på mässan i Gbg.

 
Här har vi allt jag handlade både på mässan och på Magnolia.

   
Blommor från bl.a Magnolia

   
Väldigt få stämplar. Jag ångrar dock att jag inte köpte några Collagestämplar... :/
(ser ni förresten att jag inhandlat min första Copic-penna!!!! En ljusgrå som jag kan rita runt motiven, mest
en "test"penna för å se om jag gillar Copics) :)



Sen vill jag tack alla för att ni finns!
Är så glad att ni förgyller min dag med att lämna söta spår inne hos mej!!

Så, TACK gulliga ni!!!!! 



//Petra




Kommentarer
Postat av: Patricia/tiza67

int´är du nån dålig människa! I min familj så får ej heller de några kort när de fyller år så det måste ju vara männskligt!? Eller så är det kanske så i alla fall att vi pysslare är dåliga människor....



Kramen Patricia

2010-11-03 @ 21:52:54
URL: http://www.tiza67.blogspot.com
Postat av: nancy

Du e helt mänsklig, du kommer sitta och fixa med ett kort på torsdagkväll/natt el i sista minuten på fredag ;) även denna gången fixar du de ;)

2010-11-04 @ 03:46:18
URL: http://pinknanc.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Jag tror nog att du hinner fixa ett kort till mannen, fast du kanske får hålla igen lite på ambitionen! Tänker på din fina gran på pysselträffen när du väntade Loke... :D



Kul att få se vad du handlade. Kortet och tagsen är jättefina!

kram Annika

2010-11-04 @ 06:19:44
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Anita

Hej vännen!

Du är ju riktigt bra på att stansa bokstäver. Lokes smycke är ju så fint.

Kul att se vad du köpte. Vem sålde tändsticksaskarna? Blir sugen på dom.

Stor kram

2010-11-04 @ 07:57:44
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Karin/essmo

MEN vilka massa fina grejer du har handlat! Sååå många godsaker! :-)

Blommorna ser ju helt underbara ut!

Å vilket läckert halloweenkort, jättesnyggt..

Om din man har ftt en sån fin present kanske han har överseende med att du inte hann göra ett kort ;)

Ha en härlig helg,

kram K.

2010-11-04 @ 08:09:37
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Maritha

DÅLIG MÄNNISKA......DU!!!??? I DONT THINK SO!! =) Du är en riktig goding vännen.

Kortet är ju bara en sån fröjd att se och jag blev glad ända långt in i själen av den där galet söta draken!! LJUVLIG!!



Du kommer garanterat att hinna göra ett pang-bra kort till din man....



Ha en skön dag min vän(själv ligger jag hemma med en nackspärr from hell.....)



Kram kram

2010-11-04 @ 12:07:59
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Linda

Oh my...vilka underbara godsaker du har köpt!!! Du får det att klia i mina shoppingfingrar s



Inte är du en dålig människa för det...!!! Frukost på sängen, skönsång och en puss räcker gott och väl ;)



Kramar

2010-11-04 @ 13:18:12
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Trollwing

Men guuud vilket nice halloween-kort! Draken är bara hur god som helst, färgläggningen på den är helt amazing!!

Vad mycket fina saker det blev allt som allt ändå? Collagestämplar kan du ju fixa på nätet, kolla hildas, hon hade massor sist.

Gumman, jag tycker du ska unna dig att skapa askar och grejer så länge du behöver - rätt som det är kommer din bästa kort-mojo tillbaka igen! Dessutom blir ALLT du lägger dina konstnärliga händer på fantastiskt, så det så:)



Massa kramar!

2010-11-04 @ 16:59:45
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Therese

Så kult kort og for et herlig motiv. Du fargelegger som en drøm, Wow! Klem :)

2010-11-04 @ 18:55:20
URL: http://tessaskortkrok.blogspot.com
Postat av: Mia

Du är INTE en dålig människa. Du är så go, rar och söt!

Gillar tagsen jättemycket. Såna skulle jag också vilja göra...

Hoppas att Johan får en fantastisk födelsedag imorgon.

Kram till dig o resten av familjen!

2010-11-04 @ 19:08:51
Postat av: Maria

Ja, du borde skämmas Petra. :)

Näe då, du fixar nog det. Ska bli spännande att se vad du skapat i din tidsnöd.

Brickorna är så fina och det söta drakekortet är ..sött..

Härlig massa shopping du gjort.

Jag gjorde en tag av mitt inköp. Pepparkasreceptet, men jag vet inte.... det blev något iallafall och det räknas mer tor jag :D

Många kramar

/Maria

2010-11-04 @ 19:32:29
URL: http://distresseddesserts.blogspot.com/
Postat av: ERICA

Du är ingen dålig människa! Så där känner jag ibland också, men man hinner helt enkelt inte alltid med...



Men så mycket godis du handlat på mässan!! Nyfiken på de där blommorna (?) på bild 2, de i klasar, ser jättefina ut! Jag har också inhandlat en av de där Magnolia-diesen, den som man kan göra en lilja av, lite kär i den just nu, blir jättefina julstjärnor som man kan göra av den.



Sådanna där tags skulle jag också vilja ha, med barnens namn, har tänkt beställa länge, men aldrig kommit till skott.. finns så många olika varianter att välja på!



Och kortet, åhhhh!! stämpeln var ju bara för söt och snyggt upplägg!



Kram, Erica

2010-11-04 @ 20:20:00
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Trollwing

My goooood vilket underbart halloweenkort Petra! Älskar den goda draken, färgläggningen på den är verkligen fantastisk tjejen!!

Va mycket fina saker du köpt på mässan - blev ju en hel del! Kan tipsa om att Angelica på Hildas hade många fina collagestämplar eftersom du missade det på mässan ju.



Tycker du kan unna dig att göra askar och grejer så länge du har lust! Dessutom blir ALLT du lägger dina konstnärliga händer på så himla läckert:) Du ska se att din bästa kort-mojo kommer tillbaka när du minst anar:) Kramar!!

(Skrivit kommentaren för ANDRA gången, hoppas den vill åka iväg nu!!)

2010-11-04 @ 20:21:34
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Muffin

Ja, det var hemskt vad sopig du är! Ska stackars Johan behöva genomlida sin 40-årsdag utan kort från sin hustru?! Skandal!........;) Äsch, skulle det bli så att du inte hinner så tror jag säkert han överlever - stressa inte, det är det inte värt! Du är snäll och söt, med eller utan kort. Fint kort och fint halsband du har gjort!

Akta din Copics-penna för stämpelfärgen bara. Antar att du stämplar med alkoholbaserad dyna eftersom du målar med vatten, pennan är ju alkoholbaserad så det får akta så att inte stämpelfärgen flyter ut och pennspetsen blir förstörd. Så där ja, där fick du lite oönskade råd och dåd från mig. Nu ska jag pallra mig iväg till pysselbordet och se om jag får något gjort, har lite svårt att fokusera idag känns det som.

Stor KRAM från mig! :)

2010-11-04 @ 20:22:45
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Bittan

Hej o tack det samma :-)

Som vanligt är ju bloggvärden liten ,ja även den riktiga världen med för den.

Hittade ju Cathrin på din blogg o såg att du hade varit med på hotellövernattningen i Gbg.

Jag var oxå på mässan men vi köade och trängdes bara 1 dag.

Ha det bäst

kram Bittan

2010-11-04 @ 20:49:01
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com/
Postat av: Lilo

Vilket urgulligt kort!!! =) Och det där såg minsann ut som härlig shopping!

2010-11-04 @ 22:58:43
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: mia

Det ordnar sig, jag lovar!! Han fyller 40 utan kort oxså! :D

kram //mia

2010-11-04 @ 23:47:28
URL: http://mias-mix.blogspot.com
Postat av: Lilla pyssel Ingerl

DU ÄR INTE NÅGON DÅLIG MÄNNISKA DU ÄR MYCKET OMTÄNKSAM OCH SNÄLL MOT ANDRA:) Man hinner inte alltid med allt man så jättegärna vill hinna med. Att du är där tillsammans med honom är säker present nog för honom:)



ÅÅÅÅÅ vad mycket fint du har shoppat i Göteborg och det ser ut till att du/ ni hade jättetrevligt, sådant kan man leva länge på:):):)



TUSEN TUSEN TACK SNÄLLA GULLIGA UNDERBARA DU för dina ord hos mig som värmer enda in i hjärtroten:)

Hade en mycket dålig dag i går och sådana ord just då är en himla stor tröst och precis vad man behöver att man är duktig och kan något:)

Å du jag hittade inspirationen hos dig till skon så tack snälla min vän:):):)



Önskar dig en riktig underbar fredag och helg och grattis till han som fyller 40 år. Hoppas ni får det jättetrevligt:)



Å fy skam på mig håll på att glömma ditt Halloween kort är helt kanon / toppen gillar massor:)



KRAMAR KRAMAR från lilla vännen Inger:)



2010-11-05 @ 07:15:30
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Mia

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN JOHAN! Hoppas att du får en finfin dag!

2010-11-05 @ 07:50:17
Postat av: Linda - Pysselbus

Åhhh, vill också gå på mässa!!! Hoppas ni hade riktigt roligt!! Superfint kort... Såg det hos Skogstokiga också...



Visst är det hopplöst med stökiga pysselrum?? Man vill ju bara pyssla men det blir ju sååå mycket saker överallt! Synd att man måste städa undan för att ha plats att pyssla på... ;-)



Ha det så bra!

Kram

Linda

2010-11-05 @ 09:11:03
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Louise

Men hallå! Du är INGEN dålig människa!! Bara väldigt upptagen och kanske med en smula teflonhjärna ;)

Mkt snajsigt Halloweenkort! Gillar verkligen draken :)



Och vad mkt snyggt du köpt på din lilla turné!! AVIS

Kram! Ha en trevlig helg :)

2010-11-05 @ 09:49:05
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: lene

hej Petra!

ÅH så kul att du tittade in hos mig! Visst var det fint det jag fick!

Jag måste le när jag läser det du skriver... inte helt lätt att hinna med allt tjejen. Du jobbar och har små barn så nog är du duktig!

Så mycket fint du inhandlat på mässan... ska du stå på julmarknaden iår????

Kramizar från Lene

2010-11-05 @ 12:00:01
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0