Center Step Card

Halloj!!

Söndag och regnet VRÄKER ner här i lilla Vimmerby.
TRÅKIGT!!

Igår var vi ute på bakgården hela dagen och rensade runt vårt lilla utehus.
Det ska målas om och då behövdes det en rejäl rensning runt om först.
Sedan krubbade och tvättade vi huset ordentligt inför målningen.
Huset är dag målat med falu rödfärg och det får den åter igen bli.
Men de svarta knutarna ska få bli vita.
Utehuset använder vi knappt. Det är mest förvaring till Lokes "uteleksaker", lite verktyg och krukor.
Eftersom det har en perfekt storlek som lekstuga tänkte jag att vi kanske kunde omvandla
den till just det, en lekstuga!
Vi får väl se om det är något vi kommer ta tag i denna sommaren.
Men det hade varit väldans roligt! :)


Idag tänkte jag visa ett sk
Center Step Card.
En fantastiskt enkel och rolig vikning.
Och vill du testa på det själv finner du en tutorial på vikningen HÄR.

Mitt kusinbarn tog studenten i fredags så kortet är till henne.
Hon är ju egentligen inte speciellt blå-gul om man säger så..
Snarare..Svart, lila och röd! ;)
Därför tyckte jag att några spindlar kunde piffa till detta kortet så hon känner sej lite "hemma" ;)



Stämplarna; Lillan Student, studenttext och hängande spindlar kommer från Skogstokiga.
Lillan Student har jag "klätt" med ett fint blått papper med svarta prickar :)
Elise och 2011 är utstansat med mitt quikutz-alfabet; Sophisticate.
Papper från Inkido och Maja Design.


Hörnswirl och textstämpel kommer från Skogstokiga.
I fickan gömmer sig en tag där jag skrivit ett personligt meddelande till studentskan.



Jag har vanligtvis supersvårt för just den blå-gula färgkombon!
Skitsvårt att skapa med dessa två färger tillsammans.
Men denna gången gick det väldans bra måste jag säga!
Kanske har det att göra med vikningen?
Jag kommer GARANTERAT göra fler kort med denna vikning!
Då den var enormt rolig att göra och enkel att dekorera, på något vis :)


Idag får vi nog ha en städ- å fixardag känner jag, för tyvärr verkar regnet inte ge upp i första taget..
Skulle behöva ta tag i målandet av trappan också, perfekt dag för det ändamålet idag!
Jah, så får det nog bli :)

Kramisar Petra


Kommentarer
Postat av: Petra

Det här kortet är superfiiiiiiiint!

Ja, alla alster du gör är superfina.

Massor av Skogstokiga bamsekramar

från mig

2011-06-19 @ 14:44:23
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Patricia/tiza67

Underbart finfint kort !!! Håller med dig att den blå gula färg kombinationen är svår!! Men du lyckades utmärkt med det!!! Kort vikningen är ju hur bra allra som helst!

Kramen kramen från mig!

2011-06-19 @ 16:08:48
URL: http://www.tiza67.blogspot.com
Postat av: Cath.

Vilket helt underbart kort! Hihi, håller just på med ett kort i denna vikning, det är ju så kul! Kommer nog upp bloggen vilket år som helst!

Här vrker också regnet ner och det är sååå skönt tycker jag idag!

Kram till dig!

2011-06-19 @ 18:23:23
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Maritha

Jaha min vän vad ska man säga som inte redan är sagt nu då??!! ......äh,jag säger som jag brukar DU ÄR JU BARA GRYM GUMMAN!!! Helt underbart studentkort och jag ska minsann testa den däringa vikningen.....ser ju superkul ut! =)

Tycker du har lyckats mer än väl med färgkombon och galet snyggt med alla små rosor...



Hoppas det slutar regna nere hos er nu,här regnade det i 2 min sen va det över,jag hade behövt lite mer pysselregn,annars jagar jag bara solen för brun vill jag ju bli fast jag är en vintermänniska...hi hi



Kram kram kram

2011-06-19 @ 19:36:16
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: MormorMargareta

Härligt kort och en kul vikning! Den studenten blir en glad student!

Visst är blå-gult lite svårt, men alldeles rätt för studentkort tycker jag, och du har lyckats jättebra med detta kort!

Hoppas det slutar regna snart - nu har t o m min trädgård fått tillräckligt!

Ha en skön midsommarvecka!

2011-06-19 @ 21:57:40
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Superfint studentkort! Snygg vikning och jag håller med om att du gjort ett bra jobb med den här svåra färgkombon.



Hoppas att det slutar regna snart så vi får fortsätta njuta av sommaren!

kram Annika

2011-06-20 @ 07:09:06
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Lotta (Lof)

Vilket härligt stundetkort!

Tack för inspirationen som du så flitigt delar med dig av!

Ha en skön vecka och att det blir lite uppehåll i regnandet för er.

Kram

2011-06-20 @ 21:53:53
URL: http://lottasvra.blogspot.com/
Postat av: Sari

Underbart studentkort av dig igen! Och vilken härlig vikning!!! Kort, det har jag inte hunnit nu på sistonde... Bara en massa renovering av huset...S Men hoppas orka pyssla lite inatt!! Åååh, vilken duktig kille Loke är!! Stooor pojke!! Kram

2011-06-21 @ 20:20:31
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Kamilla

OMG kortet är ju helt underbart!!

Du är ju helt makalös på göra helt underbaaaara kort ♥

Ja, det fick mer än gärna sluta regna :/ fyyy för den lede !!!



Kraaamiz

2011-06-22 @ 02:37:42
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Anneli

Vilka underbart kort,du har och dekorerat så ljuvligt.Och vilken härlig vikning!!!

Nu hoppas vi att solen tittar fram igen så det blir så där underbart varmt igen......

Kraaaaaaaam Anneli

2011-06-22 @ 09:07:13
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Lilla Pyssel Inger

SUPER SNYGGT SÖTNOSEN :)

Du kan verkligen få det till jag gillar verkligen det du gör:)

Du är så himla kreativ och inspirerande och man blir så himla glad av att titta in här:)



HA DET BÄST DU ÄR BÄST :)



KRAMAR I STORA LASS från din lilla vän Inger:)

2011-06-22 @ 20:23:22
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Muffin

Vilket jättefint kort! Den där vikningen måste jag spana in, det är kul att testa något annat ibland. Kram!

2011-06-24 @ 09:11:26
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Catta/eldhexan

Hallå tjejen!

Håller med om att blå/gult är lite svårt, men du har verkligen lyckats få den kombon urfin på ditt kort! Superdupersnyggt kort med läcker vikning!



Och nu måste jag kommentera förra inlägget oxå...Shit vad fint piratkortet är! Är sååå impad av din fina kista!



Å, duktiga, stora Loke... Tänk att han är så stor redan!

På tal om barn, måste berätta att Vincent igår helt spontant började prata om när vi var hos er förra sommaren och att det var så kul hos er! Det tyckte vi andra oxå kan jag ju tilläga! Hade varit kul om vi kunde ses en sväng i sommar med! =)



Hoppas du slapp frysa igår! Jag hoppade små grodorna med Miranda i famnen och var med på dragkamp så jag höll mig varm tills vi skulle äta middag...inne! skööönt



Många Stora Kramar!

2011-06-25 @ 22:28:08
URL: http://cattasskymningsland.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0