julkorten 2012/Pepparkaksbak..

Hej å hå!!
 
Pepparkaksbaket påbörjades visst tidigt i år. Redan i oktober för att vara exakt ;)
Tidigt i år fick jag en idé om att "baka" pepparkakor till årets julkortstillverkning.
 
Pepparkaksbaket i full gång.
 
Pepparkakorna i ugnen.
 
 
 
Varsågoda! ;)
 
 
Julkorten färdiga att skickas! 
"Kakorna" är tillverkade av brun cardstock. Texterna är embossade med vitt embossingpulver.
Och kristyren är gjord utav Pearlmakers. Banden är från bl.a Hemtex.
Jag gjorde både stora och små pepparkakor då jag inte hade tillräckligt med papper att göra enbart stora.
 
 
Dessa varianter är dekorerade med kristyr som är gjord med hjälp av en "snöpenna".
Kvistarna är en die från Magnolia. och tagen är utstansad med hjälp av min Qk.
Stämplat "God Jul" med magnetstämplar.
 
Sammanlagt blev det 45st pepparkakor/julkort :)
 

Snart dags för mig att gå och jobba.
Jag har fått lite extratider på Konsum (i Charken) nu under jul!
Sommarjobbade ju där i somras å trivdes så himla bra.
Himla gutt å få jobba lite nu när man är arbetslös.
 
 
 
Kram Petra

Kommentarer
Postat av: Heidi

WOW så utrolig nydelige disse var vennen. Netsen så man får lyst til å spise de jo :)
Ønsker deg og dine kjære en trivelig jul og et riktig godt nyttår.
Juleklemmer fra
Heidi

2012-12-22 @ 21:40:59
URL: http://heidi-kortoggodt.blogspot.com
Postat av: L8

Vilka goa pepparkakor!!! Varje år önskar jag att jag varit ute i så god tid som du... Själv var vårt julkort ett teamwork av mannen och mig och trots att vi var ute som vanligt i sista sekund verkar det som om de flesta kommit fram :)
Ha en riktigt mysig jul och njut!!!
Kramisar

2012-12-24 @ 08:40:08
URL: http://www.l8sblog.blogspot.se/
Postat av: Maritha

WOOOOOW!!!! Stumpan du är ju bara så fiffig du...helt underbara kort!!! =)

Kramen

2012-12-25 @ 22:27:21
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: lenislenis

Åh vilken smart idé till julkort! Gillar jättemkt!
Dessutom vill jag säga - så j-a s-tsnyggt du har det hemma!

2013-01-07 @ 00:26:22
URL: http://lenislenis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0