Trolldegsbak

Här pysslas det för fullt!
 
Jag, Loke och Lokes kusin tillverkade lite trolldeg i lördags.
Så det blev till att "baka" några figurer som vi sedan brände i ugnen.
 
Här har ni några av mina små "skyltar/etiketter";
 
 Innan de for in i ugnen.
 
 
 
 
 
Superduperenkla att göra!
 
Recept på Trolldeg;
 
1 dl vatten
2 dl vetemjöl
1 dl salt
1 msk olja
ev karamellfärg
 
Lös saltet i varmt vatten. Rör i mjölet och knåda ihop till en smidig deg. Tillsätt oljan och ev karamellfärg.
Torka figurerna i 100 grader i ugnen i 1 timme och låt dem sedan stå till dagen efter.
(jag vände på mina efter de togs ut ur ugnen, annars är risken att de inte riktigt torkar i botten)
 
 
Kram Petra
 

Kommentarer
Postat av: Sinikka

Nu kommer nog den dummaste frågan hittills......dom går inte att äta eller???? Ser i alla fall fint ut.
Kram Sinikka

2012-11-12 @ 21:53:20
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.nl/
Postat av: Margareta

Läckra julkakor - hållbara och vackra men väl salta och hårda att äta ;-)
Snygga som dekor i alla fall!!! Kram!

2012-11-16 @ 23:17:49
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0