Trolldegsbak


I julas vann jag en superfin pepparkaksform i form av ett hjärta med en krona.
Jag bara ÄLSKAR den!!
Jag fick såklart en idé vad jag skulle använda den till (förutom till pepparkaksbaket) ;)
 
Varför inte göra nåt kul i trolldeg?
 
 
 
 
 
 
 
Min son har flyttat ifrån oss..
japp. Han har visst blivit en stor kille!
 
Vi bor ju i ett tvåvåningshus, en sk sluttningsvilla.
På bottenvåningen har vi bl.a ett stort gästrum och mitt lilla pysselrum.
En dag fick Loke för sig att han ville flytta ner till gästrummet. Så där har han sovit sedan i måndags.
Vi har en stor luftmadrass där nere som våra gäster brukar få sova på efter vi slängde ut* den permanenta dubbelsängen (*läs; sålde)
Den skulle han promt sova på å nu vill han flytta ner dit på heltid.
Man kan inte tro att han är (snart) 5 år gammal ;)
 
Våran plan var ju att han skulle få gästrummet som sitt lekrum/umgängesrum när han blev lite äldre..typ..7-8år alt äldre.
Å mitt pysselrum som ligger innanför gästrummet skulle bli hans sovrum.
Nu vet jag inte riktigt hur vi ska göra?
Han får väl sova på den däringa madrassen ett tag till så får vi väl se sen..
Man skulle ju kunna tippa på att han tagit en liten semester å flyttat ner i "nyhetens behag".
Så man vill ju inte släpa ner alla grejer än, ifall han ångrar sej menar jag ;)
 
En modig liten kille har vi iallafall! ;)
 
Här har vi min stora kille, taget tidigare idag..med ketchup kring hela munnen OCH ögonbrynet ;)

Idag har vi haft en underbar dag!
Även om snön envisas med att ligga kvar här så smälter den sakta sakta saaaaaaaaakta bort.
Loke å jag gick å handlade å när vi kom hem hittade Loke två tennisbollar i en av våra rabatter.
Så vi kastade lite med dem, försökte träffa frusna fotspår i snön ;)
Å så blåste vi såpbubblor.
En sån där ljuvlig dag, trots att det bara var plus knappa 3 grader ute.
 
Vårkänslor är nog nåt av det bästa jag vet tror jag <3
 
 
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka vackra hjärtan!

Vilken modig liten kille! Han kanske vill vara nära mamma när hon pysslar på kvällarna.

Vårkramen Anna

2013-03-07 @ 21:55:49
URL: http://annastenman.blogspot.se
Postat av: Catrin (Lillstrumpa)

Underbar pepparkaksform! Vill haaaa :)

Trevlig helg!
Kram

2013-03-08 @ 15:59:19
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Kikar in och säger hej ;)
Hoppas allt är bra med er.
Kram och hoppas ni får en fin helg.

2013-03-08 @ 18:36:44
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: ANNA


Åhh... vad fint du gjort med pepparkaksformen *smiles* då föll ju "lotten" på rätt person.

På turistbyrån här i stan, dvs de som beställde måttet av pepparkaksmåttstillverkarna har de något år hat bara såna formar och röda stora rosetter i julgranen, suuuuperfint.

2013-03-09 @ 22:09:11
URL: http://www.wonderings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0