Elitserien - here we come!!!

Helgen är till enda å jag är slut som en påse uppätna nötter.
 
Å då har jag egentligen inte gjort nåt märkvärdigt i helgen ;)
 
I fredags morse pallrade jag mej till gymmet å tränade ben å därefter var det till att gå hem å börja packa inför helgens bravader.
 
Loke å jag tog tåget till Norrköping. Johan tog minibussen med sitt bowlinglag till Strömsund.
Vi hade en helg fullt med bowling på schemat. Själv spelar jag inte just nu. Jag lade rätt tidigt ner skiten i våras då det var så mycket annat som tog min koncentration å jag kunde liksom inte spela bowling längre.
Inte bra iallafall! *haha* ;)
Så det var inget svårt beslut att lägga kloten på hyllan å välja att börja satsa till hösten igen.
 
Högland, mitt lag, skulle kvala mot AIK denna helg. Då man måste spela på "neutrala" banor så lades matchen i Eurobowl i Norrköping, där ingen av lagen spelat tidigare under säsongen.
(perfekt för mig som har min bästa vän boende där)

Vi vann första matchen med 11-9. Andra matchen sadlade AIK om och vann med 12-8.
Det hela skulle avgöras i skiljeserierna där vi vann med 8-2!
Denna vinst tog oss upp till Elitserien!!! *dansar*

Wiiiiihuuuuu!!!! ELITSERIEN, HERE WE COOOOOOME!!!!! 
Mina söta flickor skuttar runt i en ring av lycka efter segern mot AIK
 
 
Johan och resten av Vimmerby BK lyckades förträffligt uppe i Strömsund å sparkade Bodens rumpor,
så de fick ta sitt pick å pack å bege sig vidare mot Örebro för att spela match mot elitlaget Falkenberg
kl 10 på söndagsmorgonen.
 
Becca, Loke och jag passade på att göra ett besök i Örebro vi också, för inte ville vi missa denna match!
 
Falkenberg spelade för att hålla sig kvar i eliten medans VBK spelade för att ta sig upp.
Tyvärr räckte det inte hela vägen men Vimmerby gav dem en match iallafall! :)
 
Efter bil och tågresor är vi nu hemma igen!
Å imorgon väntas några timmars jobb!  :)
 
 
Å med det säger jag...

Hadetbrahej!
 
 

Kommentarer
Postat av: Scrapkuben/Johanna

Grattis! Har ju själv lagt kloten på hyllan då tiden inte räcker till, men minns så väl känslan när något sådant stort händer! Trist att det inte gick lika bra för Johans lag bara!

2013-05-06 @ 09:08:47
URL: http://scrapkuben.blogspot.se
Postat av: Maritha

GRATTIS GRATTIS TILL SEGERN!!! =)

Kram

2013-05-06 @ 14:01:45
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Scrapkuben/Johanna

Hej igen Petra,

Jag har spelar för flera klubbar. Började på Gotland hos IK Pärlan & BK Rosen och sen har jag varit hemmahörande i Malmöregionen och spelat för SBC och ABK Dam innan jag la kloten på hyllan. Har ju haft en del kontakt med din bror Peter via nätet tack vare bowlingen bland annat.

Kram Johanna

2013-05-13 @ 12:59:49
URL: http://scrapkuben.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0