Kort till två nyblivna pensionärer och ALV.

Hej svejs!!
 
Här kommer ett beställningskort jag gjorde lite snabbt till en god vän vars föräldrar gick i pension
samtidigt.

Kortet fick sig en mindre storlek än vanliga 15x15cm.
Stämpeln jag använde, "Vera och Verner dansar", kommer från Stämpelkällan.
Jag ritade dit glasögon på dem båda så de skulle likna min kompis föräldrar...lite mer iallafall :)
Sen att hennes pappa är liiiiite mer tunnhårig och saknar mustasch är ju en annan femma.. ;)
 
Fyndig text va?? ;) *hihi*
Har skrivit ut den på datorn.
 
Tycker det är väldigt roligt att göra kort som innehåller lite humor ;)
 

Nu har äntligen ALV (Astrid Lindgrens Värld) öppnat för säsongen!!
Nu passar vi Vimmerbybor på att springa dit lite oftare innan högsäsongen sätter fart och ALLA turister
våldgästar stället samtidigt ;)
Här kommer lite foton från våran helg då vi besökte ALV både under lördan och söndan :)
 
En föreställning med Pippi och en massa pirater..som ööh..inte syns till på bilden här ;)
 
Pippi, hennes pappa, Tommy och Annika åkte ut med Hoppetossan en sväng för att
lite senare leka charader med barnen.
 
Lek med Kling & Klang!
Det är detta som är så himla härligt med ALV! Barnen får leka och prata med sina
favoritkaraktärer. De känner sej hela tiden delaktiga i Astrid Lindgrens sagor.
Här har vi även en av mina favoritskådisar! Han som spelar Kling är helt fenomenal!! <3
Han har spelat honom i många år.
 
Kompisen Nils och Loke som Kling & Klang ;)
(Det var så ljust så jag såg inte skärmen på mobilen. Fotot blev därav lite snett) ;)
 
Mattisborgen.
Nu under lågsäsong är ju inte alla Sagofigurer "ute å springer" än. Så även teatrarna.
Men man får ju såklart springa omkring inne i Mattisborgen och utforska och leka ändå! :)
 
Och i år har vi ett stort evenemang att se fram emot!
När nya Katthult invigs i Juni!! Tror det var den 16e(?) Det ser vi alla fram emot väldigt mycket! :)
Man har sett det lite granna utifrån och det är riktigt stort! Mångmiljonbelopp har investerats på
denna Emilmiljön! Det kommer bli såååååå häftigt!! :D
 
 
Hoppas VI ses på Astrid Lindgrens Värld i sommar!!
 
 
Kram Petra
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla/pillan

Så härligt kort!! Båda texterna var ju så fyndiga och stämpeln så charmig :-) va härligt att bo så nära ALV! Tycker det var så mysigt där när jag var där senast... Lite lyx att ha det så nära, är väl så en del tycker om en annan som bor typ 10 min fr Liseberg ;-) stor kram

2013-05-14 @ 22:10:24
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Catrin (Lillstrumpa)

Vilket fint kort i härliga färger! Texterna gillade jag. Vad har du använt för font på texten på utsidan? Tycker texten ser lite "utsmetad" ut.

Åh, vad härligt att ha så nära till ALV. Vi måste åka dit när Mollie blir lite större. Men även jag tycker det ska bli mysigt. Blir lite som att komma tillbaka i barndomen. Man läste ju en hel del av Astrid Lindgren.

Kram

2013-05-14 @ 22:24:04
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Jasmine

En så fantastisk text du har valt att pryda kortet med. Livet blir så mycket mer glädjande när där finns nära till skratt. :)
Kram

2013-05-15 @ 22:14:00
URL: http://jasmineskortmakeri.blogg.se
Postat av: Therese

Tack tack för det fina kortet!! alla tyckte det var superfint!!

2013-05-16 @ 09:49:09
Postat av: Johanna -pojjo

hi hi såå charmigt kort :) texten på insidan var ju super bra :)
Kram

2013-05-16 @ 11:40:12
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0