Fågelholkshylla

Hej alla glada fredagsmysare!!
 

Äntligen är det helg igen! Veckorna går i ett rasande tempo å jag hinner knappt reagera känns det som
 
 
 
Jag sitter faktiskt å pysslar i små korta omgångar här hemma.
Det är jättekul!! Hade gärna suttit längre men hinner inte riktigt, men får vara glad för det lilla :)
Har bl.a en layout färdig. Måste bara orka å fotografera den ;)
 
För en tid sedan drabbades min pappa utav stroke, eller en sk. 10a.
Han skrämde skiten ur oss rent ut sagt men det gick bra å han fick inga men, tack å lov!
Jag ville ge honom en liten Krya på dig-present så jag byggde en Fågelholkshylla till honom utav
spillbitar från jobbet.
Det slängs enorma mängder träspill på mitt jobb så istället för att slänga det sparar jag några bitar ibland :)
Perfekt ju!!
Jag har massvis med idéer om vad jag ska bygga härnäst!! Hihi!!!
Fler holkar kommer det garanterat bli iallafall, var så säker!!
 
Ursäkta kvalitén på fotografierna..
Fågeln har jag köpt i den lokala "hantverksbutiken", och är av märket Wildlife Garden.
Verkligen superfina små träfåglar som är monterade på pinnar, pinnen har jag målat vit.

Holken är ungefär 50cm hög och 21cm bred :)
 
Jag ska inte ta åt mig äran för denna idé!
Jag har hittat beskrivningen i boken;
Inred lantligt, inne och ute.
I och med att mitt virke var av andra storlekar så ändrade jag bara om lite på storleken
å byggde en konsoll istället för att köpa en..å lite annat :)
 
 
Trevlig helg!! 
 


KRAM Petra
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Christine Schärfer

Du är så duktig. Fågelholken blev ju jätte fint.

Kram

2013-11-11 @ 11:00:47
URL: http://chiscards.blogspot.se
Postat av: Margareta

Åh vilken jätteläcker!! Förstår att din pappa blev superglad!!
Kram!!

2013-11-17 @ 16:41:39
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Mia

SÅÅÅ snygg!!
Du är så fantastiskt duktig!
Vill ge dig ett stämpeltips oxå-
GUMMIAPAN!!!! Herregud vad mkt fint och användbart! Har själv beställt därifrån en massa gånger!!!
Kram

2013-11-19 @ 12:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0