Grattiskort till en 60-åring

Hej hopp!!

Guu va gulliga ni är!! Tack snälla rara för era komplimanger om min framgång med träningen!
Det sporrar mig till att fortsätta träna och äta (någorlunda) rätt :)
 
 
Gäst-DT korten jag gör till Ett Trykk kommer dessvärre få vänta med att visas här på bloggen då de
ska publiceras i tidningen först. Men förhoppningsvis kan jag bjuda på lite annat under dessa månader!
Jag har faktiskt fått lite blodad tand inom pyssleriet!! (KORS I TAKET!!) Kanske har det å göra med vädret? :)
Det börjar ju bli dags att bestämma hur julkorten ska se ut. Jag har lite planer, får se om de går att verkställa! 
 
Jag fick en beställning på ett kort till min mans morbror som fyllde 60 för en tid sedan.
Hans söner ska bjuda honom på en resa till England där de ska se matchen mellan Everton och Arsenal.
Så deras önskan var att få med allt detta på kortet.
Jag körde därför en "favorit" i repris å gjorde ett kort i nästan samma design som ett tidigare kort.
Men tycker upplägget är så roligt och det lilla flygplanet från Starvingartistamps är så användbart så jag passade på att använda det igen :)
 
 
Banderollen har jag först ritat sedan färglagt med akvareller och slutligen dekorerat med qk-bokstäver.
Därefter fäste jag fast den med 3D-kuddar.
Planet är från Starvingartistamps och även den färglagd med akvareller och fastsatt med 3D-kuddar.
Evertons och Arsenals emblem är utskrivna på datorn.
Jag ändrade dock Evertons emblem lite och skrev dit födelsedagsbarnets ålder istället :)
 
Kortet vart väldigt uppskattat iallafall å det är ju alltid roligt att höra! :)
 
Kortet invändigt med en fyndig text som passar födelsedagsbarnets humor ;)
 
 
Det var allt för idag :)
 
Må gott!
KRAM Petra
 
 

Kommentarer
Postat av: Inger Marie

Hei Petra:)
Nå er det utrolig lenge siden jeg besøkte
bloggen din :)
Wow så flink du er til å trene da,er skikkelig imponert :)
Og kortet du har laget er kjempe flott, såkjekt for mottakeren å få et så personlig kort :)
Ha en fin dag!
Klem fra Inger Marie

2013-10-29 @ 14:39:26
URL: http://inger-marie-kortdesign.blogspot.no/
Postat av: Christine Schärfer

Roligt att se dina kort. Ett annorlunda kort med foto på jubilaren. Som sagt, man blir alltid glad att titta in här. Kram:)

2013-10-30 @ 10:32:47
URL: http://chiscards.blogspot.se
Postat av: Anette

Hej Petra! Skulle vilja köpa stämpeln från starvingartistamps , vet du vad den heter? Har letat men kan inte hitta den, tacksam för tips! Anette

2013-11-03 @ 22:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0