Lifta sina egna kort?!

Hallå där!

Här kommer ett litet livstecken från en tjej som misshandlar sin stackars blogg..

Jag vill gärna hoppas och tro att det kommer bli mer aktivitet här på bloggen i höst/vinter.
Har faktiskt en liten liten hemlighet som jag går runt och bär på men kan inte dela med mig utav den till er än :)
Men loooovar att det kommer i sinom tid :)
 
 
En dag damp det ner ett mail i min inbox.
En tjej från Göteborg hade surfat runt och hittat ett av mina dopkort.
Hon skrev och frågade om jag kunde tänka mej att göra ett likadant men att ändra motivet till en bild på
barnet som skulle döpas.
Kruxet var att jag skulle lifta ett av mina kort från Februari 2007.
Ett VÄLDANS gammalt kort med andra ord ;)
Då hade jag hållt på med kortmakeri i runda slänga..2-3 månader ;)
 
Men jisses vad taggad jag blev utav själva idén!!
Roligt att få lifta ett av sina egna gamla kort och samtidigt lägga sin "nya" prägel på kortet!
 
Här nedan ser ni mitt gamla jag gjorde Februari 2007;
 
 
 
Å här nedan kommer det nya kortet.
Tyvärr fick jag inte visa kortet i sin helhet då föräldrarna inte ville jag skulle visa fotot på barnet.
Jag har såklart full förståelse för det!
D blir inte samma helhetsintryck i kortet när något är utsuddat. Men men..
Beställaren verkar åtminstone blivit nöjd, så jag får leva på det :)
 
 
 
 
Fotade min älskade son innan vi skulle gå och se Monsters University på bio för ett tag sedan.
Han hade själv valt ut tröjan å det ville jag föreviga (ifall man får för sig att göra en lo någon gång i framtiden)
Älskar detta foto och hans naturliga leende som jag tror jag aldrig lyckats få fast på kort nån gång tidigare!
 
 
 
Igår var vi på Mat- och hantverksmarknad i Lönneberga.
Loke fick sig en ruskig ansiktsmålning! ;)
 
 
Själv är man lagom klantig.
Kapade mej i tummen på jobbet i ons så nu är man sjukskriven..
En enkronas storlek är borta över "fingeravtrycket" kan man säga.
Och ner till bråsket. Jisses va handikappad man blir utan tumme!!! ;)
Tur i oturen vart det inte värre..hela tummen kunde ju fan rykt..
Och tur i oturen kapade jag höger tumme.
Jag är ju vänsterhänt ;)
 
 NÄhä..
Dags att bege sej till gymmet!

KRAM och hej!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Catrin (Lillstrumpa)

Jättefint kort! Du kan vara nöjd med din "tolkning", förstår att beställaren är nöjd!

2013-09-22 @ 22:40:48
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Christine Schärfer

Hej Petra,
Roligt att se ett nytt inlägg men mindre roligt om din tumme. Du gör alltid så fina kort! Oj, vad Loke har blivit stor! Inte lite nyfiken blev jag nu också. Hoppas att din tumme mår bättre och det var verkligen tur i oturen. Sköt om dig.

Kram
Christine

2013-09-23 @ 11:58:25
URL: http://chiscards.blogspot.se
Postat av: Maritha

Åhhhh så himla fina båda korten och jag förstår att hon valde det som dopkort. Supergulligt!! =)

Ajjjj för tummen! :(
Go kille du har.....riktigt fint kort det där han ler med hela ögonen!! =)

Kramen damen

2013-09-25 @ 10:29:22
URL: http://www.marithaskortochscrap.blogspot.se
Postat av: Mia

AAAAJJJJ! Den tummen, blev så svag i kroppen när jag såg bilden-avskyr sånt där!!

Jättefint kort!!du är såååå sååå duktig!!!

Nyfiken i en strut blev man ju nu-tror Loke kommer att bli storebror 2014-väntar med spänning på att se om jag har rätt !
Kramkram

2013-10-06 @ 18:12:11
Postat av: Margareta

Snygga kort - både det "gamla" och det du gjort nu!!
Ajajaj med tummen, men tur hade du ju faktiskt i oturen! Hoppas det blir bra fort - just tummar är inte lätt att vara utan, även om det är den du använder minst!!
Väntar med spänning på att få reda på vilken hemlighet du bär på!!
Kramar!!

2013-10-07 @ 22:32:42
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0