Dopkort till lilla Vera

Godkväll i stugorna!!
 
Mitt kusinbarn döptes den 28 December och som vanligt gjorde jag en liten dopklänning i gåva.
Älskar ju att göra dessa klänningar!
Så roligt att få välja nya fina papper och dekorera klänningen på olika vis :)

Lilla Vera fick en månadssten i dopgåva utav oss, och den var ju perfekt att hänga runt "halsen" på klänningen :)
 
 
Fjärilspappret kommer från Magnolia.
En fördel med Magnolias papper är att de bara har mönster på ena sidan, toppen till
dessa klänningar! :)
De söta blommorna kommer även dem från Magnolia.
Bladen är utstansade med hjälp av en Martha Stewart-stans.
 
Måste säga att det är lite komiskt!
Jag gjorde klänningen innan jag köpte halsbandet.
Tanken var att köpa ett halsbandshänge med Veras initial, alltså V, men det fanns tyvärr inga fina bokstäver
så då tittade jag vidare på månadsstenar.
Tror det eller ej, men hennes månadssten var Akvamarin å det var ju just den färgen (turkos) som jag
hade gjort klänningen i! *haha*
Kunde knappast blivit bättre!!

 
Nu är det äntligen helg igen å jag har inte så mycket inplanerat.
Lite skridskoskola för lilleman (å då passar även jag på att snöra på mej grillerna! hehe!)
å simskola på söndag.
Jag ska hålla i mitt andra HIIT-pass söndag! *skutt*
Annars blir det lugnt för min å sonens del. Johan ska ut på gallelej med jobbet så jag misstänker att
jag får köra på honom ;)
STÄDA står högst upp på min "att-göra" lista för det ser förjävligt ut här hemma..
Å så har jag fått en beställning på en fågelholkshylla så det ska jag försöka hinna med å snickra ihop också :)
..jah, denna helgen verkar kunna gå i ett rasande tempo den också ;)
 
Hopp å hej, leverpastej!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Åh vilket ljuvligt fint dopklänningskort du gjort!! Och vilken "flax" du hade med månadsstenen!!
Förstår verkligen att du får beställningar på fågelholkshyllor - så fin som den var!!
Hoppas du hann allt du föresatt dig i helgen!!
Har haft det lite hektiskt ett tag, så det har blivit glest mellan bloggrundorna, men idag så.....
Ha det gott!

2014-02-16 @ 22:12:49
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Linda

Så söt klänning! Och vilken bra idé att kombinera kort med present så som du har gjort. Och tur med färgen på stenen! =)
Ja, helger har ju oftast en tendens att gå i en väldig fart. Hoppas du fick lite ledigt och bara slappa också.
Kramar

2014-02-18 @ 11:18:23
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0