NYTT ÅR, nya möjligheter!!

Att man aldrig ska hinna med å uppdatera denna jäkla blogg! Blir så trött på mej själv.. 
 
 
Jag har ju en rolig nyhet att berätta!!
Jag har blivit med körkort!!!!!!!! Fy fan va skönt att det ÄNTLIGEN är över!
Man har ju liksom gått runt å haft denna börda de senaste 15 åren..
 
Det var alltså dags den 17 December.
Har liksom inte haft tid för nåt annat de senaste två månaderna så julkorten fick jag hoppa denna jul tyvärr.
 
Först hade jag teorin kl 11.00. Den gick galant! Jag var nervös som fan att jag skulle kugga för då kände jag att det skulle bli desto svårare att köra därefter.
Men jag hade bara två fel (63 av 65 rätt) å det är jag sjukt nöjd över!! :)
 
Sen var det bara till att åka hem å ladda om för kl 15.30 var det dags för körningen.
Jag var nästan hundra på att jag skulle få göra en yttre kontroll av belysningen på bilen för det hade börjat mörkna när jag körde.
Och jag hade så rätt.
Tråkigt nog så hade ena halvljuset gått sönder så jag vart lite skakig där..*haha*
Men min körlärare var superbra att ha å göra med å vi hjälptes åt med problemet.
 
Inga fadäser hände under körningen heller så det gick nästan lite för smidigt känner jag *haha* ;D
 
Så NU kan jag ÄNTliGEN lägga detta bakom mej! :)
 
 
Igår firade vi in det nya året!
Härligt!! Jag tror att 2014 kommer bjuda på mycket spännande överraskningar!
Känner på mej att det blir ett toppenår!!
 
2013 har varit ett helt ok år måste jag säga.
Jag fyllde min "Positiva burken" med mycket av det positiva som hänt
och några av dem tänkte jag skriva om här.
 
Positiva burken för det gångna året.
 
* 19 Januari; Två fina vänner gifter sig på den kallaste dagen ever..typ ;)
* 24 Januari; Loke åker skridskor för första gången! Superduktiga killen <3
* 11 Februari; Vår familj berikades av en liten hermelinkanin vid namn Blixten.
 
*  4 Maj; Mitt bowlinglag Högland kvalar upp till Elitserien!!
* 10 Maj; Börjar lägga mer fokus på min gymträning. Kör från denna stund ca 5-6 pass i veckan.
* 29 April; En sjukt trevlig skatteåterbäring anlände! För dom pengarna började en stor "renovering"
av trädgården..(som dessvärre inte är klar..)
* 25 Maj; Loke tar hål i örat (!)
* 14 Augusti; Började mitt nya jobb på Älöträ! Äntligen fasta rutiner och en fast inkomst!
* 22 September; Loke börjar på simskola!
* 2 Oktober; Loke börjar på skridskoskola!
* 22 Oktober; Första körningen på körskola! Nu är det på tiden att ta det där förbaskade körkortet!
* 17 December; KÖÖÖÖÖÖRKOOOOORT!!!!!
* Efter mina studier i Norrköping vart jag arbetslös och började extrajobba på Konsum här i Vimmerby.
Jag trivdes otroligt bra där. Väldigt trevliga kollegor, roliga och varierande arbetsuppgifter och härliga kunder!
Saknar det stället väldigt mycket.
 
Några negativa händelser har ju också hänt 2013. Det mesta är bortglömt nu men mest tråkigheter har
hänt min stackars pappa som både drabbats av en 10a (stroke) och opererats för prostatacancer.
Jag har även beslutat att lägga bowlingen på hyllan. Mitt sug för bowling är som bortblåst.
Men vem säger att jag inte står på banorna igen till hösten 2014? :)
 
Vad har jag då för nyårslöften för 2014?
Jo, jag tänker satsa ännu hårdare på styrketräningen. Att försöka hålla en bättre kost men tillåta mej få ha en ätardag i veckan. Fokusera på att äta ordentligt innan och efter träning så man bibehåller styrka och orken.
Jag hoppas jag har sån karaktär att jag kan lyckas med detta.. men den som lever får se! *haha* ;D
 
 
För en tid sedan gjorde jag ännu en fågelholkshylla.
Denna fick min svägerska i 35årspresent :)
Beklagar att kvalitén på fotografierna är så sjukt dåliga men men...
 
 
 Hyllan är gjord av enbart spillbitar från mitt jobb, därför är virket inte det optimalaste kanske.
Men desto billigare att tillverka :)
 
 
Gott nytt 2014 på Er alla!!!!

 
MÅNGA KRAMAR Petra
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Christina

Hej och ett stort Grattis till Körkortet.
Vilken frihet för dig. och Hoppas du får ett toppen år.
Kram

2014-01-02 @ 22:54:24
Postat av: Linda

Grattis till körkortet! Vilken frihet!
Så smart med burken, och kul med alla positiva händelser. Hoppas att 2014 bli om möjligt ännu lite bättre, och att din familj får vara friska.
Kram, Linda

2014-01-03 @ 00:55:57
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Christine Schärfer

Grattis till körskortet! Ett Gott Nytt År till dig och vet du va? Jag ska fortsätta att följa din blogg och jag tror att du har de karaktärer du behöver för att nå dina mål. Roligt det där med burken. Kanske lånar jag din idé. Jag gillar din fågelholk. Det är tanken och kärleken bakom som gäller. Själva värde på material är sekundär. Jag skulle bli jätte, jätte glad för en sån fin present. God fortsättning Petra. Kram kram

2014-01-03 @ 11:21:49
URL: http://chiscards.blogspot.se
Postat av: Jasmine

Grattis till körkortet!
Kram

2014-01-03 @ 18:39:43
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Lena

Hej på dig!!

Va kul med körkort!! JÄTTEgrattis!!! :-)
Din burk är en toppenidé!! Roligt att läsa vad som fanns i den så här i början av nya året..

Jag gillar din fågelholkshylla massor..verkligen en toppenpresent!!

Ser fram emot nya inspirerande ideér här hos dig under detta år!!

KRAM Lena

2014-01-04 @ 17:15:23
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Eivor/Ejja

Hej kära du!

STORT GRATTIS till körkortet!! Gissar att det känns skönt. Bra jobbat! Sedan säger jag WOW när jag tänker på din träning! Jag är avens, men tänker att min tid kommer. Kanske inte muskelbyggning så hårt som dig, men ändå bygga och kondition. Vi ser*ler*. Kul att läsa om ditt år och gillar idéen med burken. Ha en finfin dag så kikar jag in snart igen. KRAM från mig,Eivor/Ejja

2014-01-09 @ 12:15:53
URL: http://eivor.blogg.se
Postat av: Jasmine

Svar: Tack för kommentaren.
Hoppas att du får en fin vecka. :)
Kram

2014-01-12 @ 22:06:13
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0