Höstigt värmeljuskort

Hej svejs!!!
 
Med tänka på det "härliga" sommarvädret vi har så dök detta kortet upp i mitt bakhuvud.
Ett värmeljuskort jag gjort som inspiration till norska scraptidningen jag är gästDT för.
Med murriga färger och höstiga detaljer associerade jag direkt till detta höstväder.
 
 
 
  
 
Textstämpel från Skogstokiga.
Papper från Majadesign och Pion Design.
Använt gelatinblad som "fönster".
 
 
 
 
Igår gick jag in i vecka 35.
Tankarna börjar surra allt mer hos mig.
Jag åkte nämligen in till BB i v35+5 när jag väntade Loke.
Han föddes på dagen v36.
TÄNK om det blir likadant denna gång?!
Eller TÄNK om jag istället kommer gå tiden ut?...fy fan vilket väntande de sista veckorna kommer bli.
Magen är tung, det trycker på "nedåt" å bäbisen bökar järnet. Känns som han knappt får plats.
Jag har sjukt mycket sammandragningar och förvärkar. Jag vill så gärna tro att han kommer tidigare, samtidigt som han gärna får stanna å gotta till sej lite till. Men jag vet tusan inte om jag pallar mer!?!
Att städa här hemma är bara det rena gympapasset..
Igår frös jag mitt gymkort. Ingen mening med att jag går dit just nu som det känns.
Jag får se dom vardagliga sysslorna som tillräcklig träning för mej nu. 
Är ju igång hela dagarna ändå.
Jag har ÄNTLIGEN gjort klart slänten intill huset exempelvis!! 
 

Ett projekt vi haft igång i flera år nu. Å de sista två åren har mest bara bestått av planering av hur i helskotta
det ska se ut.
Ett beslut som låg helt på mig då min man inte alls kan planera sånt! Haha!
 
När vi köpte huset var gården totalt igenvuxen. Det gick knappt att ta sej fram på vissa ställen.
Inte bara högt gräs utan massa andra växer som inte gick att gräva upp med bara spaden.
Här behövdes ett rejält krafttag med grävmaskin från grunden. ALLT skulle bort!

Över 100 gamla stenplattor togs bort, 12 lass med jord fraktades bort, makadam och ny jord lades dit och ny marksten placerades ut, närmare bestämt 9 pall(!)
Själva grävjobbet gjordes för två somrar sedan. Men jobbet med markstenen gjordes förra sommaren.
Detta året stod bl.a slänten som ett projekt jag ville bli klar med.
Jag orkade nämligen inte rensa dom där j*vla slänterna på ogräs nåt mer. 
Så slutligen föll lotten på markduk, nät och sjösten. Och så några Thujor som kommer växa sej lite större :)
Tycker slutresultatet blev bra! Ok, ogräset kommer komma ändå,men man kanske kan hålla det under lite mer
kontrollerade former! haha!
 
Nästa år ska vi få upp staket mellan våra grannars gård och våran.
Just nu jobbas det för fullt på balkongen så den vill vi få klart också!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Såg dina fina kort!! Kan du möjligtvis göra ett på beställning?
Mvh Emelie

2015-08-11 @ 07:59:02
Postat av: christine schärfer

Vilket fint höstkort. Dina kort är alltid så perfekta. Visst du att det blir en lillebror till Loke? Hur som helst lycka till! Det blev ju jätte fint i er trädgård. Du är jätte duktig:) Sköt om er och ha så gott:)
Kram Christine

2015-08-12 @ 16:48:51
URL: http://chiscards.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0