"Nedräkningskalender"

När jag var liten envisades jag med att alltid göra små "Nedräkningskalendrar" innan jag fyllde år.
Dom var ju inte så värst avancerade.
Ett vitt papper, ett ritat rutnät och lite siffror som jag sedan kryssade för dag för dag ju närmre min
födelsedag eller julafton närmade sig :)
 
Så nu inför Lokes födelsedag ville jag göra en s.k nedräkningskalender till honom så han kan räkna
ner dagarna till sin 7årsdag.
 
Sagt och gjort.
Det fick bli ett finfint mönstrat papper från Piondesign  som bakgrund.
Sedan stansade jag ut "luckorna" med hjälp av en handstans från Fiskars.
 
Stämplade siffror i rutorna som jag ritade lite "blänk" i.
 
Dom gula fina blommorna kommer från Prima.
Och så har jag slutligen sytt runt kalenderns kanter :)
 
Köpte ett gäng guldstjärnor som Loke kunde använda för att markera att en dag har passerat :)
 
 
 
 
 
 
Hopp å hej, Leverpastej!!
 
/Petra
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maya

Åhh så genialt!
Tenker Loke synes det er helt toppers :)
Nydelig nedtellingskalender, Petra!
Ha en super dag,
klemmer fra Maya

2015-03-25 @ 09:42:26
URL: http://mayas-hobbyblogg.blogspot.no/
Postat av: Elin

Åå så fint! Min äldre syster gjorde samma sak till mig när jag var barn! :)

Glad påsk!

2015-04-06 @ 13:19:57
URL: http://blandatpyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0